Highlights NewYork

• Caroline

Wij gaan eind maart voor 5 dagen naar NewYork en ik ben bang dat dit veeeel te kort is voor zo´n gave stad. Wie kan ons tips geven over wat we echt persé moeten zien?

• Evert van der Linden

Hoi

We zijn al een redelijk aantal malen naar The Big Apple geweest voor de fun!

Tip1: koop een boek van het Capitool. Op deze manier krijg je direct text en uitleg van kenners in het boek. Boek is echt de moeite waard.

Koop niet een kaart voor vijf dagen voor de hop on hop off bus. ten eerste is dit duur en ten tweede zul je merken dat je compleet gek wordt in deze bus.

Een dag met een bus is leuk (plan dit op de eerste dag in, zodat je jezelf kunt orienteren wat je leuk vindt).

Neem vervolgens de benewagen (lekker lopen) en voor grote afstanden, hoewel dat wel meevalt, de metro.

Alice island overslaan; Hebben wij nederlanders niets te zoeken. Wel het liberty standbeeld natuurlijk.

Historisch museum, central park, musical moet je echt beleven, koffie bij starbucks en blijf daar gewoon een aantal uren zitten en verbaas jezelf over die toch wel gekke amerikane…….

indien nog meer tips…….ik hoor het wel

ps: let even op waar het hotel staat (of hebben jullie al geboekt?)

groet

EvertCaroline schreef:

>

> Wij gaan eind maart voor 5 dagen naar NewYork en ik ben bang

> dat dit veeeel te kort is voor zo´n gave stad. Wie kan ons

> tips geven over wat we echt persé moeten zien?

• spocie

wij gaan ook eind maart

ben ongeveer 4 jaar terug geweest met mijn zus. We hadden toen zeg maar niet echt wat elke dag bezienswaardigheden gepland ofzo - door de stad lopend kom je al veel bezienswaardigheden tegen - times square - rockefeller plaza - empire state building (wij zijn niet echt van de musea en dergelijke -misschien jij wel -), door de winkelstraten lopen, de kerk in de winkelstraat en central park was erg gaaf - nog een dagje naar chinatown - ja je komt het zeg maar allemaal vanzelf wel min of meer tegen - en inderdaad - gewoon lekker bij starbucks gaan zitten! De straten wijzen zich vanzelf - is supermakkelijk systeem en wij waren elke dag om circa 5.00 uur sochtends wakker - dus al vroeg op pad en tegen een uur of 16.00 bek af. Wij kregen overigens een boekje van de reisorganisatie van marco polo. Nu hebben we ook een boekje gehad maar dat vind ik niet zo goed.. groeten!

groeten

• Loes

Hoi

Ik ben al een aantal keer in NY geweest, en ga nu 25 maart voor 8 dagen. Wat ik erg leuk vond was de Brooklyn bridge `s avonds, dan zie je de hele stad verlicht.

• spocie

ja dat wil ik nu ook gaan doen - ben je er heen gewandeld loes? of met de metro of taxi (metro naar battery park toch?) zo ja: is het niet eng savonds om dat stuk te wandelen

Dat is toch ook de kant van chinatown op (en van ground zero en de ferry naar het vrijheidsbeeld?)

groeten

• Bram

Hoi,

Wij zijn vorige week dinsdag teruggekomen van een 5-daagse stedentrip New York. Het was echt en ongelofelijke ervaring daar te zijn. Wat wij hebben gedaan is zelf een programma samenstellen van dingen die je perse wilt zien. Zo zijn wij een halve dag naar het financial district geweest (Wall street, ground zero, battery park) Ochtendje empire state building (moet je echt boven op hebben gestaan!!!, zorg wel dat je hier om 9.00 uur a.m. voor de deur staat) 5th avenue en time square gedaan. Voor de rest natuurlijk metde boot naar vrijheidsbeeld (Ellis Island overslaan, is voor ons nederlanders niet interessant. Wat je echt moet doen is naar de TKTS-shop op time square gaan. Hier kun je voor 50% van de normale prijs kaartjes kopen voor musicals (beaty and the beast, chicago, Rent). Voor de rest zijn er natuurlijk de musea, maar daar moet je van houden, wij zijn naar het Guggenheim museum geweest.

Wat misschien een goede tip is, wij hadden via ons reisbureau een new york pass voor 3 dagen aangeschaft. Daar kun je eigenlijk alle bezienswaardigheden mee bekijken. (je betaald bij het reisbureau een bedrag en je komt voor de rest overal gratis in)

Over vervoer in de stad kan ik in jou geval niet zoveel zeggen. Wij zaten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden op 7th avenue en het meeste hebben we lopend gedaan. Alleen naar financial district en naar de opstapplaats voor de boot naar het vrijheidsbeeld hebben we de metro gepakt. Het is ook leuk om daar veel lopend te doen, want dan zie je echt alles!!

Veel plezier daar!!

• spocie

bram hoe is hotel pennsylvania bevallen? hadden jullie een gerenoveerde kamer?

groeten (wij gaat donderdag volgende week!)

• Caroline

Hoi Bram,

Wij zitten ook in het Pennsylvania hotel. Dus het is goed te doen om van daaruit bijna alles lopend te doen? Is het een goed hotel?

Groetjes

• Okko

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/6058/

• spocie

caroline,

zoek - mocht je dat nog niet hebben gedaan- eens met de zoekfunctie op het prikbord - er staat namelijk heel veel over - maar iedereen heeft het anders ervaren - dus ik was heel benieuwd hoe bram zijn ervaringen waren.

verder ligt het inderdaad goed!

groeten en misschien zie ik je daar wel! (volgende week)