Bedankt voor de tip! Wij gaan 31 maart weg dus ik denk dat je dan alweer terug bent, zoja laat dan even weten hoe het is geweest! Heel veel plezier!
Groetjes
Hoi
Wij zijn met de metro geweest en daarna een stuk gelopen, het is inderdaad bij chinatown in de buurt. Op de brug heb ik tijdopnames gemaakt, erg leuk om te doen.spocie schreef:
>
> ja dat wil ik nu ook gaan doen - ben je er heen gewandeld
> loes? of met de metro of taxi (metro naar battery park toch?)
> zo ja: is het niet eng savonds om dat stuk te wandelen
>
> Dat is toch ook de kant van chinatown op (en van ground zero
> en de ferry naar het vrijheidsbeeld?)
>
> groeten
Ik snap niet dat ik hier 2x lees dat mensen zeggen dat je Ellis Island moet overslaan omdat ‘wij Nederlanders hier niets te zoeken hebben’… Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vond het erg indrukwekkend om te zien hoe het eind 19e eeuw, begin 20e eeuw allemaal is gegaan en hoe dus eigenlijk het huidige Amerika is ontstaan. Maar, zoals gezegd, dat is heel persoonlijk!
Groetjes,
Laura
caroline
wij kregen dus geen gerenoveerde kamer - volgens de mevrouw achter de balie moest het reisbureau specificiek zo een kamer hebben geboekt (dus of het reisbureau houdt mij voor de gek of het hotel) maar goed - we kregen een kamer op de 17e verdieping en ik vond het niet tegenvallen. Het is niet superdeluxe, maar het was een ruime kamer en het bed sliep goed en het was niet vies. Wel was het plafond ietsje afgebladderd en hele ouderwetse behand in de kasten (hele grote inloopkasten) en de douche zat een beetje laag. Voor de rest is het mij uitstekend bevallen! De ligging is echt fantastisch! dus ik zou er voglende keer zo weer heen gaan! Verder was het tegek
p.ls. houdt er rekening mee dat je op de terugweg (als je met de tax gaat) ongeveer 65 kwijt bent (heen is het 55)!
groeten
Wat betreft de taxi, hoef je alleen maar rekening te houden met de prijsverschillen op de heen en terugweg mits je de meter laat lopen. Met de flat rate ben je ongeveer 55 dollar kwijt. (incl. tol enzo) Dit kan je afspreken met de chauffeur, je bent zelf vrij om te kiezen of je een flat rate pakt of de meter laat lopen. Het staat ook allemaal in de taxi aangegeven op het schot tussen de chauffeur en klant.
wij wilde een taxi boeken bij het hotel en daar werd gewoon gezegd dat het zoveel kostte - en daarbij vertelden ze dat het op de terugweg altijd duurder was.
Overigens kan ik me daar van 5 jaar terug ook wel iets van herinneren - toen waren we op de terugweg ook meer kwijt en dat was bij een ander hotel - maar goed misschien is dat iets om toeristen meer te laten betalen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?