big apple greeter

• estee

Hoi,

wij zijn via internet op een site (www.bigapplegreeter.org) terechtgekomen waar je je kan inschrijven voor een rondleiding door een echte New Yorker. Dit zijn vrijwilligers die op deze manier toeristen een andere kant van New York willen laten zien.

De rondleiding duurt ongeveer een uurtje of vier. Ons lijkt het leuk om op deze manier de stad te leren kennen.

Heeft iemand een ervaring met dit type rondleiding ?

thanks

estee

• Diana

Ik kwam het net ook tegen, vindt wel dat je erg veel info moet opgeven.

• Ellentje

Ik heb er eentje gereserveerd, en Diana wat betreft de info… toch logisch als je als vrijwillige NY'er niet voor niks vrij wil nemen die dag om een stel toeristen rond te leiden?

Groetjes!

• natascha

Hallo,

wij hebben bij ons laatste bezoek hier gebruik van gemaakt, maar toen hebben we in Ny pas een afspraak gemaakt.( je hoefde je toen dus niet zolang van te voren aan te melden.

Het was wel heel leuk, een oudere mevrouw, dat wel, maar wel een echte new yorkse haha.

Dus heel veel inside info direct van iemand van daar.

Ik wil in September weer naar NY en zal dan zeker ook weer een greeter bestellen, en dan voor een buurt waar je alleen niet zo snel naar tou zou gaan !

Laat je weten hoe het je bevallen is ?

Alvast veel plezier in NY

Groetjes Natascha

• hubert@grrrom.com

ik heb het ook gedaan. maar als ik eerlijk ben is het meer iets voor mensen die zelf niet veel buiten de gebaande paden gaan. ze vertellen je heel veel over de metro en de opbouw van nyc, maar als je er al een dag zit, dan weet je wel hoe het werkt.

wij zijn door brooklyn gelopen maar hebben er niets anders gezien dan we zelf ook niet gezien zouden hebben.

als je een druk schema hebt niet doen. anders kun je het overwegen. maar ogen open dan ben je zo zelf een greeter.

• natascha

ben ik het dus niet mee eens, het ligt misschien aan de greeter, maar het is de bedoeling dat ze je andere info geven over de stad en dus niet iets over de metro, dat kan ik zelf wel uitzoeken.

ik zal het de volgende keer weer doen

( bovendien is het gratis !

• hubert

ja ze geven je ook andere info… maar niet echt heel veel bijzonders.

maar goed, zoveel reizigers, zoveel wensen, zoveel meningen.