net terug! (hotel pennsylvania)

• spocie

Hai,

Ben net terug uit new york! Het was heel gaaf en we hebben heel veel gezien en lekker geshopt!

We zijn met de taxi naar het hotel gegaan (ongeveer 55) en bij het hotel hebben we een gerenoveerde kamer gevraagd - dit kon echter niet volgens de receptie als de reisorganisatie dit niet zo had geboekt (dus let op als je gaat boeken meteen een gerenoveerde kamer boeken!) We kregen een kamer op de 17e verdieping. Het viel me alles mee - Het was een ruime kamer met een kingsize bed. Het was wel wat verouderd qua inrichting en de douche hing wat laag - verder was het netjes - er stond nog een strijkbout en een fohn in de kledingkast (er waren twee grote inloopkasten met afschuwelijk behang) het plafond was iets gebladerd. De locatie was echter super - tegenover eht statiion en tegenover macy's en vlakbij het empire state building en andere dingen! zou er dus volgende keer weer heen gaan!

shoppen kon goedkoop en duur! het was allemaal te vinden!

By the way - de taxi terug is duurder dan heen - ongeveer 65 dollar - ha wij hadden dus 55 over gehouden voor de taxi terug en hadden dus tekort - en we zijn maar met de bus gegaan (zo een transfer bus voor 20 pp).

groeten lenita

• John

Hoi Lenita,

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad in New York. Ik kan alleen je waarschuwing over de taxikosten niet helemaal plaatsen. De kosten van een taxirit van Manhattan naar JFK worden namelijk bepaald door de meter. Als je hier niet van houdt is het overigens ook mogelijk om dezelfde ´flat rate´ als op de heenweg ($45,- plus toll en tax = ± $56,-) af te spreken. Volgens mij heeft de taxichauffeur een poging gewaagd om snel wat extra geld te verdienen.

Groeten,

John

• spocie

nou dit werd mij meegedeeld bij het hotel en ze deelde mij (de informatie van het hotel en een taxichauffeur op straat) inderdaad mede dat het via de meter ging en dat het ongeveer tussen de 60 en 65 oid zou uitkomen. 5 jaar terug hadden we hetzelfde verhaal te horen gekregen van het hotel (ander hotel). Ik wist niet dat je dat ook kon bedingen.

Het zal inderdaad wel zo zijn dat ze proberen extra geld te verdienen!

• John

Geen idee of het bedingen van een ´flat rate´ op de terugweg gebruikelijk is maar ik doe dit al een paar jaar en tot op heden is het mij altijd al gelukt. Overigens heb ik vorig jaar de prijs eens via de meter laten bepalen en toen was ik een stuk goedkoper uit ($38,-). De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik toen op zondagochtend om 06.00 op de luchthaven moest zijn. Niet helemaal vergelijkbaar met de hectische toestanden die je normaal gesproken rond New York aantreft. Maar goed, het belangrijkste is dat je een goede vakantie hebt gehad en dat is volgens mij wel gelukt.

• Caroline

Bedankt voor de tips! Ik hoop dat het voor ons ook zo leuk wordt!

• spocie

ja het is echt super hoor! jammer alleen dat macys met de pasen gesloten was - daar had ik net nog even snel heen gewild!

veel plezier! groeten

o by the way - voor de stroom kon je een apparaatje - adapter verkrijgen zei de vrouw achter de balie bij het inchecken

• Christa

Leuk om te lezen hoe je het hebt ervaren. Wij vertrekken a.s. maandag voor het eerst, ook in het Pennsylvenia Hotel. Ik heb nog wel een vraagje waarover ik eigenlijk niet zo heel veel kan vinden. Met welke maatschappij heb je gevlogen wat is je mening over die maatschappij?

Groetjes Christa

• spocie

wij hebben met delta airlines gevlogen en dat vond ik prima hoor. We zijn alleen wat lang dus het zit na 6 uur wat krap - maar niet slechter of beter dan bij een andere maatschappij. Je schijnt trouwens delta airlines (of een andere vliegtuigmaatschappij) ruim van te voren op te kunnen bellen om betere plaatsen (met meer beenruimte) te reserveren - bij ons waren dus alle goede plaatsen al weg.

greoten

het hotel zit trouwens tegenover de macy's! dus beter kan het niet ha ha

• Christa H.

Wij vliegen ook met Delta, mmmm, toch maar eens bellen over die beenruimte. Kunnen we altijd proberen. Euh, ik neem trouwens aan dat er eten en drinken aan boord is? Stomme vraag waarschijnlijk, maar goed.

• spocie

ja er liggen dekens en kussens en koptelefoontjes en een menu (het staat er overigens of je een 3 gangen menu krijgt maar ja het blijft gewoon vliegtuigeten). We kregen ook nog een snack (pizza) op de heenreis en op de terugreis nog avondeten en ontbijt. Drinken komen ze mee langs of kun je vragen - voor alcoholische dranken vragen ze 4 dollar.

De beenruimte stoelen zijn net achter de eerste klas stoelen en het scheelt een hoop. Je hebt overigens geen eigen tv scherm oid - en ze draaiden wel aardige films

veel plezier