metro card

• R. Nagtzaam

Hallo,

Ik heb begrepen dat je een week kaart voor de metro kan kopen. Kan dit ook via internet of moet je dit ter plaatse doen? Dezelfde vraag heb ik eigenlijkover de zgn New York Pass. Deze geeft toegang tot een hoop bezienswaardigheden en wordt in reisgidsen aangeboden voor 109,-

Alvast bedankt voor de antwoorden!

• Ebelix

Kan allebei. Alles is mogelijk online of ter plaatse.

• annewil

een weekkaart voor de metro kost nu 24 dollar en is op elk moment, op elk metrostation te krijgen.

• harry

klopt allemaal, de metrocard kan je inderdaad op elk station kopen met je creditkaart.

Voor zo'n pas, het ligt eraan hoelang je gaat, als je maar drie dagen gaat zou ik zeggen niet kopen, want je kan toch niet alles doen.

beter om even het info center op times square binnen te lopen en daar wat vordeel coupons mee te nemen. veel plezier

• Eem

Kan je zo'n metrokaart meteen op het (metro?)station bij JFK kopen. Wij zijn namelijk van plan om vanaf JFK de metro naar Times Square te nemen… niet alleen goedkoper dan een taxi maar ook meteen een goeie oefening om het metronet te leren kennen….

Bedankt!

Eem

• Wes

Ja hoor op JFK kan je een metro kaart kopen. Je kan een kaart kopen die je iedere keer kan opladen(2 dollar per rit) of een kaart voor 7 dagen onbeperkt reizen (24 dollar). Je moet naast de 7 dagen kaart nog wel 5 dollar betalen om van JFK met de airtrain naar Howard Beach te gaan. Vanaf dat station kan je met de A-line in een keer door naar Manhatten( duurt een dik uur).