Hoe kom ik op de Brooklyn bridge !!

• Claudia

Hallo, als ik bij metro station brooklyn bridge/city hall uitstap, hoe kom ik op de voetgangersbrug van de brooklyn bridge ?

• annewil

Je kunt gewoon vanaf city hall te voet richting brooklyn bridge lopen, dan loop je vanzelf over het voetgangersgedeelte.

Het mooiste uitzicht heb je als je terugloopt vanaf Brooklyn naar Manhattan!

• Wim

Wat Annewil schrijft is helemaal waar. Mijn advies is dan ook; ga met de Metro naar Brooklyn. Wandel daar effe rond want da's weer een heel ander NY dan waar je dan net vandaan komt.

De boulevard, is richting Brooklyn Bridge, geeft je al een mooi uitzicht en je kunt daar lekker op een bankje van genieten.

Dan wandel je over die fantastische brug weer terug naar Manhatten. Is echt genieten!!

• marieke

Hoi Wim,

Bedoel je dan om bv uit te stappen bij High Street? Dat is volgens mij in Brooklyn net over de brug. En vanuit daar kun je dus naar de boulevard lopen voor het uitzicht over de skyline?

• Wim

Hallo Marieke,

'k Zou het zo niet meer weten welk station maar op de (gratis) map van de Metro aldaar heb je dat zo gevonden. En de boulevard is vlakbij.

Good luck!

Wim

• Erik

Het hangt ervan af met welke metrolijn je reist, maar je kunt het beste uitstappen bij Court Street of Borough Hall, dan zit je aan het begin van de Brooklyn Heights Promenade (met het uitzicht) en via die promenade loop je dan naar het noorden naar de Brooklyn Bridge. Het wijst zich vanzelf.