NY Knicks

• Julie

Wij zijn sinds vorige zondag weer van ons tripje naar Washington en New York. Dankzij dit forum heb ik veel nuttige info verzameld en dat heeft er mee voor gezorgd dat alles goed verliep.

Maak alleszins vooraf een planning van de dingen die je wilt gaan bezoeken want zo bespaar je veel tijd. In NY zijn we 8 dagen geweest, maar ik kon zeker nog een aantal dagen langer geweest zijn. Het is een geweldige stad.

Op 1 april zijn we ook gaan kijken naar de NY Knicks vs de Nets. Ik ben geen sportliefhebber maar zo'n basketbal match meemaken zou ik iedereen aanraden.

Ik kan jullie ook het Belvedere hotel aanraden.

Julie

• Ellentje

Hoi Julie!

Wij gaan ook 8 dagen naar NY in september, zou je me misschien je planning kunnen doormailen??

Groetjes

Ellen

• brigitte

Julie,

Wil je je planning doorgeven a.u.b.

• Julie

Hallo,

Sorry dat het eventjes geduurd heeft. We hadden een reisgids van Capitool en die zijn zeer handig. Onze planning was al volgt:

Dag 1: vertrek en aankomst in Washington DC

Dag 2: verkenning van Washington en rond 19.00u hebben we de trein naar NY genomen.

Dag 3 (eerste dag NY): Theater District: Times Square, Public Library, Rockefeller Center, E Walk, Paramount Building, NBC, Macy's en Bryant Park

Dag 4: Central Park (per fiets) + Guggenheim + buurt rond Guggenheim. Maak dat je een goed plannetje hebt van alle dingen die je wilt doen in Central Park. Zo moet je niet te veel zoeken.

Dag 5: Lower Manhattan: vrijheidsbeeld en Ellis Island met audio tour, WTC site (ground zero), Federal Reserve Bank, Federal Hall, Trinity Church, NY Stock Exchange

Dag 6: Lower Midtown: Grand Central Terminal, Chrysler Building, bezoek aan United Nations

Upper Midtown: St. Patrick's Cathedral, Waldorf-Astoria, Fifth Avenue, Fuller Building, Bloomingdale's

Dag 7: Seaport & Civic Center: Brooklyn Bridge, City Hall en de buurt, NY County Courthouse

Lower East Side: Chinatown + Little Italy, Katz's Deli

Empire State Building 's avonds

Dag 8: Soho & Tibeca: Green street + gietijzeren architectuur; Dean & Deluca, Singer Building (Soho is echt heel leuk)

Greenwich Village, East Village

Dag 9: Macy's, Flatiron Building + buurt, ESB overdag, Wedstrijd NY knicks in Madison Square Garden

Dag 10 (dag 8 NY): nog wat winkelen en uitcheken

Dag 11: weer thuis

Voila, zo hebben wij dat gedaan. Die planning viel wel mee vond ik. Er was nog genoeg tijd om tussendoor wat te winkelen of om te rusten en te genieten.

Groetjes,

Julie

• Ellentje

Dag Julie,

Ik ga in september naar NY en zou ook graag naar een Knicks Game gaan kijken, hoewel ik geen basketbal-fan ben. Nu zag ik precies op de website dat het nog verre van is dat je kaarten voor september kan bestellen, of ben ik verkeerd?

2e vraagje: Hoeveel betaalde jij voor je plaats bij de Knicks? Ik vroeg me af of je op de seats van 10$ ook niet voldoende zicht hebt? Gezien we gewoon de sfeer willen opsnuiven en geen 100 dollar aan een ticketje willen geven…

Thx alvast!

• Patrick van der H.

Het nieuwe(2005-2006) seizoen van de NBA begint pas in het laatste weekend van oktober 2005.

• Nancy

Ik wil jullie ook aanraden om naar een honkbalwedstrijd te gaan van of de New York Mets of de New York Yankees. Via hun site kun je gemakkelijk aan kaartjes kopen. www.mets.com en www.yankees.com

Je hebt al kaartjes vanaf $10 en je kan het goed zien, maar het gaat om de sfeer. Geweldig gewoon. Vanaf begin april is het seizoen begonnen en het duurt tot ongeveer eind september!