koniginnedag newyork

• pip

Wij gaan 25 april met de opleiding Bouwkunde van de Hogeschool van Amsterdam op excursie naar New York. Koniginnedag in Nederland moeten we hierdoor missen, en om toch nog een beetje het oranje gevoel te krijgen is mijn vraag; Is er ergens in NewYork een soort Nederlands cafe te vinden?

Zijn er verder trouwens nog leuke discotheken die aan te raden zijn?

• annewil

Empire State Building is dan oranje gekleurd!

• annewil

nog vergeten: in Greenwich Village ligt het nederlandse restaurant “NL”

Een aanrader op koninginnedag.

• Wim

Ook leuk is het om gewoon helemaal niks met Nederland/koninginnedag te maken te hebben. Dat alles wat hier gebeurd je ontgaat!

Wim

• Jorina

wat grappig mijn hogeschool gaat in oktober naar ny (ook bouwkunde) ik ga eerder met een vriendinnetje van de tu…wat gaan jullie allemaal bekijken waar gaan jullie slapen en hoe lang gaan jullie ??

• pip

Heej, wat leuk!!

We gaan zeven dagen naar New York van 24 april t/m 1 mei en verblijven in Hotel Carter.

Ik heb net het programma via de mail ontvangen dus, misschien zitten er voor jullie ook nog leuke dingen tussen om te doen:

Voorlopig programma:

Dag 1 zondag 24 april 11.50 uur LT.

Aankomst New Ark

Nadat iedereen door de douane is met geregeld vervoer naar hotel Carter 43ste straat tussen Broadway en 8th.

Inchecken en kamer verdeling door DVO

Op de kamer even 15 minuten uitrusten en indien de kamer voldoet omkleden, koffer weer dicht en verzamelen in de lobby van het hotel

Te voet naar Empire State Building toegangs kaart in City pass.

Rondom het hotel:

New York Public Library, Bryant park, Time square, Jacob Javits Conventional Hall, Pennsylvania Station, Westin Hotel, Sports café op Times square.

Daarna te voet terug naar hotel voor wie de weg niet weet.

Verder vrij.

Dag 2 maandag 25 april verzamelen 8.30 in de lobby.

Ochtend Apple tour uptown.

Midtown west, Upper west side, rond central park, Harlem, East Harlem, Upper east side.

O.a. Langs Columbia University, Dakote building, Am. Museum of national history, Apollo theatre, Guggenheim, Metropolitan, Columbus circle, Lincoln centre,

Ca 15.00 uur Uitstappen bij Midtown East. VN gebouwen.

Dag 3 dinsdag 26 april verzamelen 8.30 in de lobby.

Wandel dag

Met de metro naar:

Greenwich village, East village, West village, Soho, Little Italy.

Gietijzeren gevels,

Dag 4 woensdag 27 april

Tribeca, Chinatown, Financial district, bezoek ground zero.

Middag Skyscraper museum

Deelnemers daarna vrij af ofmet Flip naar Staten Island Ferry en Ellis Island

(Dick en Fokke gastcollege verlichting bij Parsons University)

Dag 5 donderdag 28 april

We hebben nog geen antwoord van KPF op welke dag we hen ontmoeten komt welsnel.

Op deze of volgende dag worden we vergezeld door dhr Rob Scherens (van het college van bestuur van HvA en UvA) en dhr Jeroen Knigge secr. CvB)

(excursie naar KPF/Baruch)

halve dag vrij of de volgende dag

(Fietsen in centralpark, eigenkosten, Schwartz speelgoed winkel, Chelsea Piers, Macy’s)

Op donderdag of vrijdag wordt avondeten aangeboden dus let op!

Dag 6 vrijdag 29 april

(excursie naar KPF/Baruch)

5 personen gaan ’s avonds naar Yankees/Blue Jays.

halve dag vrij of de vorige dag

Dag 7 zaterdag 30 april

Eventueel circleline of Sea Air (in je Citypass)

Queens museum (toegang eigenkosten?), Flushing Meadows, Mets stadium in Queens.

Dag 8 zondag 1 mei

Kamers om 10 uur leeg en koffers in de opslag in de hal van het hotel om 10.00uur.

Vrije ochtend maar om 13.00 uur in het hotel.

We moeten om 14.15 op het vliegveld zijn

Om 17.15 vertrekt het vliegtuig van af New Ark

Op een mooie avond is het bijna verplicht om met de metro naar Broonlyn te gaan en terug te wandelen bij zonsondergang over de Brooklyn bridge.

Jorina schreef:

>

> wat grappig mijn hogeschool gaat in oktober naar ny (ook

> bouwkunde) ik ga eerder met een vriendinnetje van de tu…wat

> gaan jullie allemaal bekijken waar gaan jullie slapen en hoe

> lang gaan jullie ??

• Jeroen

Je zou evt. naar Koninginnedag-borrel bij consulaat kunnen gaan. Ik heb dat een aantal jaren geleden met een groep tijdens een studiereis naar Chicago gedaan, op koninginnedag. Je zou het consulaat kunnen contacteren: mogelijk dat ze jullie ook willen ontvangen.

Jeroen

• Larsito

Als je op www.nlborrels.com kijkt, vind je informatie over de queens night party die ze organiseren. Getuige de foto's van het feest van vorig jaar lijkt mij dit wel gezellig. Veel plezier in New York!!