4 dagen

• Tom

ik ga 5 mei voor 4 dagen naar New York

Wat moet ik beslist in mijn programma opnemen volgens jou?

• toverfee

broadway een show bezoeken (van te voren reserveren)

times square

empire state building

vrijheidsbeeld bezoeken

brooklyn bridge

central park

shoppen bij macy's als je van shoppen hou uiteraard

wallstreet

ground zero

een dagtrip met een grayline bus is erg leuk en je kunt uitstappen waar je wilt en later weer opstappen om naar de volgende bezienswaardigheid te gaan.

deze tour is 24 uur geldig dus als je bijv om 12 uur begint dan is ie tot de volgende dag 12 uur geldig

de bus is aan de bovenkant open en dus handig voor foto's maken of filmen

groetjes toverfee

• Bart

Aan het eind van de middag een pilsje (of zo je wilt wat anders) gaan drinken bij The River Cafe. Is een tot restaurant omgebouwde woonboot aan de voet van de Brooklyn Bridge (aan de kant van Brooklyn). Je hebt daar een geweldig uitzicht op Manhattan en links op het Vrijheidsbeeld. Zeker een aanrader!

Gr. Bart

• Ronald

Ter aanvulling van Toverfee (dezelfde als van Florida forum van Ben?)

Dimsummen in Chinatown

Honkbalwedstrijd van de New York Yankees

Veel plezier, wij vertrekken vrijdag voor een week!

• toverfee

ja Ronald dezelfde toverfee als het orlando forum van Ben :)

groetjes toverfee

• toverfee

Ronald eigenlijk heb ik meteen een vraag aan jou.

Die wedstrijd van de New York Yankees,moet je daar van te voren een ticket voor reserveren en zo ja waar kan ik dat doen?

Wij gaan volgend jaar onze reis beginnen in New York en het lijkt mijn man helemaal geweldig om zo'n wedstrijd mee te maken.

groetjes toverfee

• Anna

Hoi Tom

Wij vertrekken ook op 5 mei naar NY. Met welke vliegmaatschappij gaan jullie vliegen?

Anna

• Ronald

Hoi Toverfee

Je kunt gewoon via internet bestellen via de website van de club, volgens mij kom je dan uiteindelijk bij een erkende ticketbureau terecht, daar betaal je en op de wedstrijddag meld je je bij een bepaald loket bij het stadion. Twee jaar geleden bij een wedstrijd in LA van de Dodgers werkte dat prima.

Het lijkt me handig om vooraf te bestellen, dan weet je zeker welke plek je hebt, van anderen wel eens gehoord dat als je op de bonnefooi gaat je het risico loopt ergens op een tribune bij het achterveld terecht te komen.

Het grappige van reserveren via internet is dat je ook meteen kunt zien welk zicht je vanaf de beoogde plaats hebt op het veld. Als dat niet bevalt selecteer je gewoon een ander plekje.

Bereid je wel voor op een soort stoelendans in de zin van telkens opstaan en weer gaan zitten. Het gezeul van de Amerikanen met voedsel en drank van het restaurant naar de tribuneplaats is een permanent proces ongeacht de gebeurtenissen op het veld. Alleen dat al is een fascinerend schouwspel om te bekijken.

Groetjes

Ronald

• sandra

Hallo,

Wij gaan naar een wedstrijd in de Dodgers in LA.

Ook besteld via het internet.

En in de bevestigingsemail stond dat we ze dus moesten halen bij een loket dat daar speciaal voor was.

Maar een paar weken later had ik een envellop in de brievenbus met daarin de tickets voor de wedstrijd en ook de parkeerkaart voor de auto.

Groetjes Sandra

• jan jansen

ik vlieg met KL657 en ik reis alleen. Jij ook? Ik ontmoet een New Yorker die mij via via via een slaapplaats in New York aanbood. Vandaag heb ik hem ven gebeld.Lijkt me een aardige familie.

Jullie hebben me goeie tips gegeven. Bedankt.Zo,n typisch amerikaans evenement is heel leuk denk ik en een pilsje bij goed uitzicht lijkt me heerlijk.