museum

• nicole

maandag gaan we, tel de dagen nu echt af. nou wil ik graag een museum bezoeken .en mijn vraag is welke ik echt niet moet missen en waarom dan niet. wij zijn niet echt museumbezoekers dus het zal er 1 of 2 worden.

• Ellentje

I know what you mean… ik ben ook geen museumganger…

Maar om toch de ervaring eens op te doen, en omdat het toch “NY” is hebben we besloten om naar de AMNH (American Museum of Natural History) te gaan, de geraamten & geschiedenis van dieren en natuur kan me misschien enigszins wel boeien :-)

Dan gaan we ook naar de Met (Metropolitan Museum) ik weet niet of je de film 'Thomas Crown Affair" hebt gezien met Pierce Brosnan? Die is daar opgenomen, de schilderijen van Vermeer en andere bekenden zijn daar te vinden, ook al ben ik niet echt een fan van schilderijen, toch wil ik de sfeer eens opsnuiven.

Er staat naart schijnt ook een prachtige tempel van Dundur (Egypte) binnenin het museum, daar wil ik ook naartoe. En dan is er ook nog een stuk van het ontstaan van NY met oude voorwerpen & gadgets enzo, dat wil ik ook zien. Helaas heb je voor de Met 2 dagen nodig wil je het helemaal zien, maar zo'n freak ben ik nu ook weer niet :-)

Veel plezier!

• guus

Je kunt ook een museum aan de buitenkant bekijken. Het Guggenheim ziet er architectonisch geweldig uit (persoonlijke smaak).

Op de begane grond is een shop waar je kunt rondneuzen.

Er stopt een subway (ik dacht lijn 6).

Prettige vakantie!

Guus

• Nicole

Ook ik ben geen echte museumganger. Het American Museum of National History vond ik echter meer dan de moeite waard. Met name de opgezette dieren en de dinosaurussen zijn prachtig om te zien! De tijd

P.S.: Is dit trouwens het museum waar Ross uit Friends werkt?

• Suna

Ik ben zeker naar 6 museums geweest in NY maar de MOMA

(museum of modern art) daar zou ik zekers naar toe gaan.

Waarom?? Omdat er veel mooie schilderij hangen o.a Picasso (my favorite)

Groetjes,

Suna

• anne

Het MOMA (Museum Of Modern Arts) is absoluut een topper!!!!

Niet alleen de schilderijen, maar ook de design-en architectuurafdeling is onvergetelijk!

Zeker doen!!

• hubert

Wil je dus het nieuwste op museumgebied zien dan ga je naar het nieuwe MOMA.

het is er harstikke druk, maar het is wereldberoemd. En er zijn prachtige schilderijen en andere zaken te zien. Het MOMa kent geen gelijke vind ik in de wereld. Je moet er gewoon naartoe.

Het Museum of Natural History is erg gedateerd. Heel veel opgezette beesten en zo. En het beroemde skelet in de entreehal (kun je zo gratis zien :-). Alles is op een slaapverwekkende manier geexposeerd. Dat doen wij in NEderland allang niet meer. Erg saai.

Ga naar de Zoo in Central Parc en je hebt een veel leukere natuur-tijd!