Business trip

• Bas

Hallo iedereen,

ik had een vraagje. Wat moet je zeker zien in NY als je voor een business tripje gaat? (bv. NY stock exchange) nog andere suggesties of aanbevelingen?

groet,

• rene

Ik denk dat je ook zeker even een heli-rondvlucht moet doen.

• anne

Stock exchange kun je niet meer bezoeken.

Een rondleiding bij de VN. Echt de moeite waard!

• Henk

Hoi Anne,

je schrijft dat een rondleiding bij de VN de moeite waard is, ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Zou je er eens iets over kunnen vertellen??

b.v.d. Henk

• anne

Je bezoekt tijdens openingsuren het gebouw van de VN (1st avenue bij 46 th street), in de hal kun je aanmelden voor een rondleiding ($ 11.50 p.p.).Engelstalige rondleiding vertrekt elke 20 minuten, in een andere taal enkele keren per dag en op verzoek.

Je krijgt een uitgebreide rondleiding met een gids en bezoekt verschillende zalen in het gebouw o.a. de zaal waar de veiligheidsraad vergadert (het machtigste orgaan van de VN) en die van de algemene vergadering.

Het VN gebouw bevat veel kunstwerken en reprodukties van bekende kunstenaars. Veel ervan zijn geschenken van lidstaten. Het thema van de meeste werken is vrede of vriendschap tussen de volkeren.

Ik persoonlijk vond het heel indrukwekkend en zeer de moeite waard.

• Henk

zo, dat is al wat duidelijker, we gaan 26 juni naar new york en zullen de rondleiding zeer waarschijnlijk bij ons programma voegen

Thanks

• hubert

het moma… beetje kunst en cultuur snuiven in het nieuwste grote museum in de wereld….