Trip NY

• Ron Contant

Ik ga vrijdag 10 juni 2005 naar NY, voor het eerst en heb eigenlijk hele hoge verwachtingen van wa te ervaren.

Ben van plan te gaan voor site seeing, shopping, nachtleven etc

Weten jullie goede adressen voor

shopping/nachtleven

Ik ben van plan om een horloge te bestellen via Internet en deze te laten afleveren in NY, is dit slim?

Ron

• rene

Weet niet wat voor horloge je gaat bestellen,maar je hebt daar een aantal straten met de bijnaam diamond row.Daar kan je vrijwel alle (duurdere )merken kopen.Mocht je een prijzige kopen,moet je de dag voor vertrek de orginele papieren opsturen.Dit scheelt wat problemen bij de douane in nederland.

Have fun.

• marleen

Wat is prijzig in zo n geval, dwz va welke bedragen zou je problemen kunnen krijgen aan de douane??

• rene

Je mag maar voor zo'n 300 euro invoeren,maar op dit moment zijn horloges zoals rolex,tag-heuer,iwc ,breitling ed. erg interesant ivm de dollarkoers kan gauw zo'n 15 tot 20 % schelen met nederland.

• Ellentje

en als je die horloge nu gewoon aandoet aan je arm bij vertrek? Of is dit een stomme vraag?

• rene

is geen stomme vraag,ben ook al eens gecontroleerd en werd er gevraagd of ik m'n horloge daar gekocht had.Mochten ze de eigendomspapieren en box vinden in je bagage ben je redelijk de …..

• Michel

Ik heb de laatste keer een camera gekocht, scheelde 50% met hier, enige nadeel is dat het geen pal had maar ntsc (So what? de nieuwste tv's ondersteunen dit formaat). Ik heb die doos daar gewoon plaat gemaakt, en de garantiebewijs/aankoop bon en documentatie, in verschillende koffers/handbagage gedaan. En die camera gewoon om mijn nek gehangen bij aankomst op schiphol, niemand die er ook maar iets over zegt (speel dan een beetje de onschuldige tourist). Meestal wordt je er ook tussenuit gepakt als je alleen reist. Ik ben in al die tijd nog nooit gecontroleerd door de douane (ff afkloppen).

Ik had net na 11/9 Navigatie systemen gekocht twv 4000 euro (wederom wel weer de dozen verwijderd), toen moesten we door een scanner heen op schiphol net voor de schuifdeuren, toen dacht ik dat we wel de %#@ waren, maar ze zeiden helemaal niks.

Dus tja, de ene heeft geluk en de andere niet, ik weet ook niet waarop ze selecteren, maar 1 ding is zeker, ik gaat altijd met 2 lege koffers heen (2x 32kilo) en kom met 2 volle koffers terug.

Groet,

Michel