Ik heb de laatste keer een camera gekocht, scheelde 50% met hier, enige nadeel is dat het geen pal had maar ntsc (So what? de nieuwste tv's ondersteunen dit formaat). Ik heb die doos daar gewoon plaat gemaakt, en de garantiebewijs/aankoop bon en documentatie, in verschillende koffers/handbagage gedaan. En die camera gewoon om mijn nek gehangen bij aankomst op schiphol, niemand die er ook maar iets over zegt (speel dan een beetje de onschuldige tourist). Meestal wordt je er ook tussenuit gepakt als je alleen reist. Ik ben in al die tijd nog nooit gecontroleerd door de douane (ff afkloppen).
Ik had net na 11/9 Navigatie systemen gekocht twv 4000 euro (wederom wel weer de dozen verwijderd), toen moesten we door een scanner heen op schiphol net voor de schuifdeuren, toen dacht ik dat we wel de %#@ waren, maar ze zeiden helemaal niks.
Dus tja, de ene heeft geluk en de andere niet, ik weet ook niet waarop ze selecteren, maar 1 ding is zeker, ik gaat altijd met 2 lege koffers heen (2x 32kilo) en kom met 2 volle koffers terug.
Groet,
Michel