Ellis Island Ferry Staten Island

• Marian

Ik vroeg me af wat de goedkoopste manier was om naar Ellis Island te gaan. Ik heb gelezen dat je met de Ferry Staten Island langs het vrijheidsbeeld vaart, maar kom je hiermee ook bij Ellis Island?

Verder vroeg ik me af wat de beste tijd is om hier naar toe te gaan, ‘s ochtends of ’s middags aangezien wij op 3 juli in New York zijn.

Alvast Bedankt!

Marian

• Erik

De (gratis) Staten Island Ferry vaart van Manhattan naar Staten Island, en vaart alleen langs het vrijheidsbeeld en Ellis Island.

De enige manier om op Ellis Island te komen is met de Statue of Liberty & Ellis Island Ferry. Voor info daarover, zie:

http://www.ellisisland.com/indexInfo.html

• anne

Aan het loket bij Battery Park een kaartje kopen ($10) voor een bezoek aan Liberty Island (waar het vrijheidsbeeld staat) en Ellis Island (Immigration Museum)

De boot vaart altijd eerst naar Liberty Island, daar kun je uitstappen, het vrijheidsbeeld bewonderen, even rondlopen en genieten van het uitzicht op Manhattan. Als je het vrijheidsbeeld van binnen wil zien (ik persoonlijk zou dat niet doen) had je aan het loket al een ander(duurder) kaartje moeten kopen en heel lang wachten tot je eindelijk naar binnen mag, want er staat dan een tijdstip aangegeven op je kaartje.Op drukke dagen zijn 's morgens aan het loket al alle tijdstippen volgepland.

Als je terug wil naar Manhattan vaart de boot altijd eerst langs Ellis Island. Hier kun je ook uitstappen en het Immigration Museum bezoeken. Zeker de moeite waard! Ik zou 's morgens gaan, dan heb je tijd genoeg om alles te bezichtigen want de laatste boot vaart al rond 17uur terug naar Manhattan. En 3 juli zal het druk zijn, iedereen heeft een lang weekend i.v.m. 4th of july.

• Jeannine

Wij zijn in de week van 16 mei naar New York geweest en wilde dus ook graag naar het vrijheidsbeeld. Toen wij 's morgen aankwamen bleek dat er al geen kaartjes meer waren om mee te gaan met de ferry voor die dag. Veel mensen hadden al van te voren kaartjes gekocht via internet. Misschien een goede tip, omdat het inderdaad erg druk zal zijn dat weekend.

• Okko

Wij hebben dat dus gedaan voor onze reis van komende week, maar er staat ook op het printje dat het op basis is van wie het eerst komt die het eerst maalt? Beetje wazig allemaal..

• hubert

vroeg op en proberen de eerste boot te halen, dan kost het je het minste wachttijd…

• Okko

Wij zijn dus net terug en voor de mensen die nog naar NY gaan: koop alsjeblieftgeen extra kaartje voor het bezichtigen van het vrijheidsbeeld zelf. Op Liberty Island zelf kom je behoorlijk dichtbij en heb je ook al het fantastische uitzicht op Manhattan, die “tour” in het vrijheidsbeeld voegde ons inziens niets toe. We hebben erg lang moeten wachten (totaal iets van een uur ofzo, en dan was het nog geeneens hoogseizoen) en vonden dat zeker de moeite niet waard. Wel boeiend is het museum op Ellis Island.