Heyy
Ik ga binnekort naar NY en nou was mijn vraag of je bij de meeste winkels, dan wel pinautomaten met je giropas kunt betalen/pinnen.
Groente Jan
Nog niet bij heel veel winkels maar je kunt toch wel al pinnen. Je kunt uitkijken naar het Maestro logo maar heel vaak is dat niet te zien en lukt het toch. Zelf pin ik al behoorlijk wat jaren bij de supermarkt in Amerika. Maar ook bij winkels zoals Wal-Mart en Target.
Je kunt extra erbij pinnen dat heet “cash back”. Het ligt een beetje aan het apparaat hoe het werkt. Soms vraagt de cassiere “do you want cash back” en zij moet dan de handelingen voor je uitvoeren. Bij de Wal-Mart (bijvoorbeeld) “vraagt” het apparaat “cash back?” en dan heb je een paar opties hoeveel je dan wilt, bij de Wal-Mart is het maximum 100 dollar.
Let wel op dat je je geld ook daadwerkelijk krijgt. Ze zijn (mijn laatste ervaringen, misschien is het inmiddels beter geworden) nog niet echt gewend aan het betalen met de debit card en dus ook nog niet aan cash back. Het wil nog wel eens vergeten worden. Dus: als er zo'n apparaat is bij de kassa, gewoon proberen!
Het handigste is en blijft gewoon de creditcard. Kan overal en voor elk bedrag.
Soms is het gewoon ook noodzaak een creditcard te hebben, voor de huur van een auto bijvoorbeeld. Of het reserveren van kaartjes voor een show of wedstrijd.
Met een pinpas kun je geld pinnen uit de muur bij de bank of bij ATM, bij deze laatste betaal je provisie, bij de bank niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?