Advies gevraagd!

• Herminez

Mijn man en ik hebben besloten dat wij dit jaar allebei onze verjaardag niet vieren, maar dat wij rond mijn verjaardag, half november, onszelf een stedentrip naar New York cadeau doen. Met drie opgroeiende kinderen is ons budget niet supergroot. Waar moeten we ongeveer aan denken qua prijs en waar begin ik met zoeken. (Op internet.) Wij willen een dag of 5 met 2 personen en gaan voor een eenvoudig tot middenklasse hotel. Bijvoorkeur met een douche op wc op de slaapkamer. Wij willen een aantal standaard bezienswaardigheden zien (vrijheidsbeeld, empire state building, rockefeller plaza bij voorkeur met een kerstboom erop ) en verder vooral de sfeer van de stad ervaren. Wij geven niets om uitgaan en eten kunnen wij wel onderweg Wie heeft er tips?

• rene

Je kunt voor het hotel kijken bij expedia.nl en zou bij de vliegmaatschappijen zelf kijken.Een stedentrip naar new york voor 5 dagen is soms wel goedkoper om via een reisburo te boeken,voor langer verblijf is het soms voordeliger om hotel en vlucht onafhankelijk van elkaar te boeken. SUCCES

• Linda

Ik heb ook een tripje van 5 dagen (=3 nachten hotel en 1 nacht vliegtuig) voor oktober geboekt. Voor vlucht en hotel 4*en voor 2 personen ben ik ongeveer 1500 euro kwijt. Ik heb dit als een pakketje geboekt. In ons geval kwam dat een stuk goedkoper uit dan los boeken.

Wat je daar uitgeeft ligt echt helemaal aan jezelf. Eet je af en toe een keer bij de MacDonald's of wil je ontbijt, lunch en diner gereserveerd krijgen? Houd je van shoppen? Reis je met taxi of openbaar vervoer. Het beinvloed je budget naturrlijk enorm.

Linda

• Ellentje

Wij betaalden 2900 Euro voor 9 nachten in Affinia Dumont Hotel ***, vlucht inclusief, incl. annulatieverzekering, voor 2 personen. Wij hebben eerst informatief een offerte gevraagd bij exit-reizen.nl, en de prijs viel ons zo goed mee voor een ganse week, dat we meteen geboekt hebben.

Op www.tripadvisor.com zie je meteen de reviews/ervaringen staan van reizigers die in de verscheidene hotels in New York zijn geweest, daardoor hebben wij beter de knoop kunnen doorhakken ivm de keuze van ons hotel.

Veel succes!

• Okko

Wij betaalden 1800 euro voor de vlucht (rechtstreeks met KLM) 5 nachten hotel en 1 nacht in het vliegtuig, totaal 5 hele dagen in NY. Verder hebben we daar rond de $ 700,- uitgegeven (± 580 euro) voor alles, ook inclusief ‘s middags en ’s avonds eten. Hotel was Da Vinci, zeker geen 5 sterren maar schoon, netjes en centraal gelegen en voor ons prima! Inclusief ontbijt trouwens, dat scheelt ook weer. Geboekt via reisbureau (was reis van TUI) en nog wel net in het “laagseizoen” (net vrijdag teruggekomen)

• herna

als je de kerstboom op rockefeller plaza wilt zien zal je moeten wachten tot begin december (meestal 2 of 3 dec)

• Eveline

Hoi, Naar mijn idee kun je of via www.budgetair.nl het beste een ticket kopen of via arke een pakketreis. Ik heb zelf het YMCA Westside geboekt met douche en toilet op de kamer, dit kan alleen telefonisch via hun site, het online reserveringssysteem geeft namelijk alleen de beschikbaarheid van de kamers met gedeelde douche. De site is www.ymcany.org. Je hoeft pas achteraf te betalen dus als je aankomt en het bevalt je niet kun je altijd nog iets anders boeken. In oktober heeft D-reizen (via Arke) ook aanbiedingen naar New York. De kerstboom op Rockefeller Plaza wordt aangestoken op 29 november 2005 (bron: http://www.nyctourist.com/xmas_rockcenter1.htm) Ik heb aardig veel uitgezocht aangezien ik 3 juli voor vijf maanden naar New York ga! Alvast veel plezier…

• Eveline

Hoi, Naar mijn idee kun je of via www.budgetair.nl het beste een ticket kopen of via arke een pakketreis. Ik heb zelf het YMCA Westside geboekt met douche en toilet op de kamer, dit kan alleen telefonisch via hun site, het online reserveringssysteem geeft namelijk alleen de beschikbaarheid van de kamers met gedeelde douche. De site is www.ymcany.org. Je hoeft pas achteraf te betalen dus als je aankomt en het bevalt je niet kun je altijd nog iets anders boeken. In oktober heeft D-reizen (via Arke) ook aanbiedingen naar New York. De kerstboom op Rockefeller Plaza wordt aangestoken op 29 november 2005 (bron: http://www.nyctourist.com/xmas_rockcenter1.htm) Ik heb aardig veel uitgezocht aangezien ik 3 juli voor vijf maanden naar New York ga! Alvast veel plezier…

• Tessa

Hoi,

Ben net ook met mijn vriend een week in NY geweest, hier ons kostenplaatje:

Ticket was €400,- incl. luchthavenbelasting (via ATP online)

Hotel 80 dollar per nacht en we zaten er 6 nachten (www.hotel17ny.com en geboekt via www.hotcheaphotels.com)

Eten is best goedkoop: zolang je maar niet uit eten gaat, want dan wordt het duur, je moet gewoon bij een Deli eten halen, en het evt. opstraat of in hotel opeten, er zijn ook veel burger restaurants (mc donalds, burger king, wendy's etc) erg goedkoop!

De dollar staat zowieso gunstig, dus alles is daar goedkoper (heeft wel een nadeel want je gaat meer kopen, haha)

Succes!

• herna

Leuke site,maar er staan 2 data´s als je naar de events gaat staat er 3 december (dat de kerstboom aan gaat) als je naar de volgende pagina gaat staat er 29 november.