Ga naar BB Kings, maar niet s'avonds (het eten is er naar het schijnt dan niet zo spetterend) MAAR wat er wel geweldig is: de Sunday Gospel Brunch.
Eerst wilden ik en mn man naar een kerk in Harlem (sfeer een beetje opsnuiven) maar het gedacht dat je misschien 4u vast zit in een mis, … dat was een beetje teveel van het goeie.
Nu gaan we dus naar de Gospel Brunch in BB Kings (35$ pp voor een buffet all-in en een uurtje gospel-koor door zangers uit Harlem) dit is een aanrader zei men mij, dus dat gaan we al zeker doen!
Romantisch dineren met de prachtige skyline van NYC? Sla dan zeker het alombekende “River Café” niet over, een omgebouwde woonboot net onder de Brooklyn Bridge, geheel uit glas (dus prachtig zicht op Manhattan bij avondval & the Brooklyn Bridge) én LEKKER eten… We zijn van plan een taxi te nemen naar daar en dan te voet terug te komen naar Manhattan over de Brooklyn Bridge.
www.rivercafe.com
Of misschien iets trendy'er is het restaurant “TAO”, heel bekend en veel “celebrities” gaan daar naartoe. Ook heel lekker eten
www.taorestaurant.com
Wat we ook een must-do is: naar een Broadway-show gaan kijken
www.broadway.com
Op een avond gaan we ook eens met de metro naar de Bronx, naar een baseball-game zien van de Yankees (alweer de sfeer opsnuiven, lol) want echte fans zijn we niet, maar de goedkoopste tickets kosten maar 12$ dus das niet gek!
Een fiets huren in Central Park, American Museum of Natural History (uit de serie Friends) SOL & Ellis Island, Times Square (weetje: je kan bij een chocoladeshop Hershey's binnenwandelen naar de toonbank, en voor 5$ plaatsen ze een speciale boodschap voor je liefste op hun “billboard” buiten), de shopping-area: Bloomingdales, Saks, Macy's…
Circle Line Cruise maken rond Manhattan, een helicoptervlucht boven Manhattan (niet goedkoop, maar naar het schijnt: onvergetelijk!)
Cheesecake gaan eten bij Junior's aan Grand Central Station, Mme Tussaud's, een rondleiding krijgen van een Big Apple Greeter (vraag hem aan bij www.bigapplegreeter.org) dan krijg je een gratis rondleiding van een rasechte NY-er gedurende 4u, The NY Public Library (ga een halfuurtje gratis internetten naar huis toe), Rockefeller Center waar NBC-studios gelegen zijn (tour) …
Ik kan nog wel eventjes doorgaan, maar indien je info wilt, dan mag je het me altijd vragen of stuur me een mailtje
Ik zal nog wel even enkele SUPER-aanraders doorgeven van lekkere diner-adresjes (sommige hebben een maand reservatie op voorhand nodig, dit kan gratis op www.opentable.com)
www.lattanzinyc.com
www.trattoriatrecolori.com
www.minado.com (sushi buffet all-in voor 24$)
www.carminesnyc.com (lekker en GROTE porties op Times Square, kan je wel niet reserveren)
www.joeallenrestaurant.com (lekkere hamburgers & friet, ook andere dingen, maar op Times Square gelegen, en ook kans om “celebrities” te zien)
Als je zelf reviews wil lezen over bepaalde restaurantjes ENKEL in new york: www.menupages.com AANRADER!
Ik hoor het wel als je nog wat wil weten,
Groetjes