strand bij New York

• Paula Kuiper

Hallo, heeft iemand een tip welk strand bij New York de moeite waard is? wij zoeken een strand, dat en beetje rustig ligt en waar je met de metro en/ of bus (welke?)kunt komen.

• jos

Coney Island

Ja, New York City heeft ook een strand en het ligt nog aan de zee ook! Coney Island is het enige zandstrand van New York en het is te vinden aan de zuidkant van Brooklyn. Voor 1940 stonden op deze plek talloze attracties en kwamen New Yorkers hierheen met hun kinderen voor een dagje uit. Er stonden ook vele hotels waar de gegoede burgerij sliep.

Van dit alles is echter zeer weinig overgebleven. De enige attractie die nog doet denken aan het pretpark van weleer is de bij kinderen populaire achtbaan. De hotels zijn met de grond gelijk gemaakt en de huizen die er nog staan, verkeren in een erbarmelijke staat. Het strand is echter schoon en wint weer aan populariteit bij de New Yorkers.

En voor wie het strand niet leuk genoeg is, is er het Aquarium (Surf Avenue / 8th Street). Hier kan je dolfijnen, dwergwalvissen en sidderalen, die hun buit met stroomstoten van 600 volt verdoven, bewonderen. Het aquarium is dagelijks geopend. Het aquarium ligt achter het strand. Als je uitstapt bij de metro, moet je de lange weg richting Manhattan volgen en dan is het aquarium aan je rechterhand.

Openbaar Vervoer:

Metro: Stillwell Avenue / Coney Island

De rit duurt vanaf Manhattan ongeveer 1 uur.

bron: www.new-york.nl

Groeten Jos

• Matthijs

Coney Island is wel leuk om te zien; het beroemde (verloederde) pretpark : )

Dat aquarum is wel geinig, en inderdaad; er is een strand.

Het is natuurlijk wel de oceaan, dus echt aangenaam zal het water niet zijn.

Wij waren er rond 20 augustus, toen was het uitgestorven.

• Michel

Ben net terug uit New York, en ben ook een dagje naar het strand geweest, het water was behoorlijk koud, heb er tot mijn kuiten ingestaand en toen eruit gegaan, want het was echt veels te koud, er waren ook amper mensen in de zee, verder lagen er wel een hoop mensen op het strand, en ben er nog goed verband ook (er stond ook veel wind). Verder vond ik de omgeving erg sober, maar jah ik ben in ieder geval op het strand geweest!!

Ik ben helaas niet met de metro, trein of bus geweest, maar wel met de auto (40 dollar per dag). Ik ben geweest bij Far Rockaway in Queens.

Groet,

Michel

• Eveline Koeman

Nou ik ben gister op Long beach geweest (long Island) en dat was echt geweldig! mooi strand en water was heerlijk. Ook leuke boulevard met allerlei kraampjes. Je moet wel betalen voor t strand, 7 dollar. En vanuit Manhatten (Penn Station) met de trein voor 10 dollar. Desalniettemin erg lekker!! heb ook veel gehoord van Sandy Hook, volgend weekend maar uitproberen. het weer is hier iig geweldig!