Visum

• Jan

Hallo

Ik ga over 2 maanden naar NY, maar nu hoor je iedereen over visum dit, visum dat..

Iedereen die het wel beter weet, maargoed, het zet mij ook aan het denken.

Is een visum nou verplicht voor gewoon een week vakantie of niet?

Ik heb het laatste nieuwe paspoort.

Groetjes

• rene

zolang je een recent paspoort hebt,kun je gerust op vakantie.Je krijgt in het vliegtuig een waiver die je moet invullen that's it.Tenzij je eerder al eens de toegang geweigerd is,maar dat zal je zelf het beste weten.Goede reis en vakantie toegewenst.

• Marieke

Op dit moment is het laatste nieuws dat er een visumplicht komt voor toeristen vanaf oktober. Ten minste, als onze regering dan nog niet het zgn biometrische paspoort beschikbaar heeft. Zo wel, kun je dus met dit paspoort zonder visum reizen, zo niet, kun je met je bestaande paspoort reizen, maar moet er een visum worden aangevraagd. Maar deze berichten wisselen telkens weer, want vorig jaar was hier ook al sprake van en toen zijn de plannen ook een jaartje uitgesteld.

Maar als jij over 2 maanden gaat (augustus dus?), is er nog geen sprake van een visum, dus is er geen probleem!

• rene

Pas geleden nog het bericht geplaatst dat de visum is verschoven naar volgend jaar.