vermaak tips...

• mary

Hai allemaal,

Ik ga in september 6 dagen naar NYC met een vriendinnetje, en ben me nu al een beetje aan het orieteren…..

heeft iemand nog goede tips voor restaurants, en clubs…..we zijn tussen de 25/30 jaar dus ….. kom maar op….

ennuh….weet iemand waar je een beetje kan shoppen en misschien een grote outlett mall etc….alle goede tips zijn welkom.

thx Mary

• mary

en als iemand iets weet over the amsterdam court hotel…..hoor ik dat ook graag.

thank you

• Ellentje

Restaurants:

www.lattanzinyc.com (italiaans, gezellig)

www.augustny.com (klein knus plekje, lékker eten, heel trendy in het Meatpacking district)

www.balthazarny.com (héél erg in trek bij “celebrities”, moét je reserveren per telefoon)

www.becconyc.com (italiaans temidden van Times Square)

www.bltsteak.com (Franse cuisine, vlees, héél lekker)

www.churrascariaplataforma.com (je krijgt een flip-flop kaart op je tafel van kleuren rood en groen, wanneer je je kaart op “groen” zet komen de obers aanzetten met hun karretje lekkernijen, voorgerecht, hoofdgerecht, desserts, eten zoveel je kan voor de prijs van 47$) Weer op “rood” zetten als je even wil pauzeren.

www.carminesnyc.com (lékkere italiaan op Times Square, grooooote porties, je hoeft maar één gerecht te nemen en kan je delen onder getwee, maar zelfs dan is het nog teveel!)

www.devinyc.com (lekkere Indiaas eten, gezellig etnisch interieur)

www.elpote.com (spaans restaurantje, niet toeristisch, lekkere huisgemaakte paella)

www.joeallenrestaurant.com (heel erg gekend om het spotten van “celebrities”, velen komen naar hier om snel te snacken net voor of na een Broadway-show. Je kan hier lekkere burgers met friet krijgen, maar niet zoals bij Mc Donalds, je kan hier evengoed een steak eten of iets anders)

www.charliepalmer.com (zeer trendy, jong, hip volk. Charlie Palmer heeft 2 restaurantjes/bars onder zijn naam: Kitchen 82 en Kitchen 22, zijn beiden goed)

www.taorestaurant.com (heel trendy-fusion eten, ook de mogelijkheid om “celebrities” tegen te komen, zeker reserveren)

www.rivercafe.com (heel romantisch restaurant, heel gekend & lekker, net over de Brooklyn Bridge ligt dit restaurant op een woonboot helemaal gemaakt uit glas, met een prachtig zicht op de skyline van Manhattan.)

www.trattoriatrecolori.com (intieme Italiaan, heel lekker, niet duur)

http://viceversarestaurant.com (trendy italiaans eten)

www.virgilsbbq.com (Steak, vlees, vlees, vlees… maar héél lekker)

Clubs & Bars:

http://www.mannahatta.us

http://www.fuelray.com

http://www.redskynyc.com

http://www.bar13.com

http://www.templebarnyc.com

Het zijn uiteraard maar één van de velen, maar de meeste restaurants zijn te boeken (volledig kostenloos) via www.opentable.com, als je echt één van de bekende restaurantjes wil aandoen. Reserveringen worden 4 weken vantevoren aangenomen.

Veel plezier! Wij gaan ook in sept (van 1->10 september) en jullie?

Ellentje

• mary

Beste ellen,

Wij vertrekken 1 september en komen 7 september weer terug…..dus dat is kikken….hoe kom het dat jij dit allemaal weet, ben je vaker in NYC geweest??

groeten.

• Ellentje

Dag Mary :-)

Nee, ik ben nog nooit in NY geweest, maar ik heb deze reis al vastgelegd sinds augustus 2004… dus je begrijpt dat ik al een hele poos aant aftellen ben ;-)

Zodoende ben ik ook in contact gekomen met een mevrouw die woont in New York (Bettina) en die tevens ook een Big Apple Greeter is. Je weet wel, de organisatie in New York die 300 vrijwillige inwoners van NY heeft en die je gratis 4 u rondleiden in een deel van de stad naar jouw voorkeur.

We hebben een hele tijd met elkaar gemaild enzo, ze heeft me allerlei tips gegeven, naargelang mn interesses natuurlijk. Bovendien ben ik via haar op de website van tripadvisor geraakt en daar bekijk ik haast dagelijks de tips/vragen van andere reizigers die naar NY gaan, of terugkomen. Ze plaatsen een tripverslag op die site, en das geweldig om lezen! En uiteraard kan je hieruit weer veel uit leren…

website tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g60763-i5-New_York_City_New_York.html

Dat is wel de max dat we toevallig op dezelfde datums daar zijn!

Welk hotel verblijf je??

Groetjes!

Ellentje

• Ellentje

Wat ik dus eigenlijk in vorige “post” wilde zeggen:

Er zijn een hoop restaurantjes die ze ook wel “tourist-traps” noemen… zal je zelf ook al wel eens meegemaakt hebben zeker op vakantie?? Ik alvast wel, héél duur en niet te eten!

Uiteraard over smaken valt te discussieren, maar het helpt alvast als je een lijstje hebt waarvan velen zeggen dat het er “geweldig” is… vandaar dat restaurantlijstje.

Voor meer restaurant-tips: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k11870-NYC_Restaurant_Hot_List-New_York_City_New_York.html

Veel leesplezier ;-)

E.

• mary

Hai ellen,

Ja dik begrijp dat je aan het aftellen bent…..maar dat ben ik ook hoor en ik heb het net een paar weken geleden geboekt.

Hoe ben je aan die bettina gekomen, kun je gewoon op www.bigapplegreeter.com ofzo?

Met wie ga je eigenlijk?

wij verblijven in het amsterdam court hotel, best wel centraal gelegen en volgens mij ook wel oke, en jij welk hotel? of ga je BB doen……het lijkt me zoleuk en ik hoop echt dat we veel leuke mensen gaan ontmoeten etc…..echt gezellig, eigenlijk is het iets wat tekort maarja we zien wel…volgend jaar weer misschien als het bevalt.

heb je nog meer tips? van harte welkom.

groetjes…

• Will

Mijn tip is om elke dag een vast bezienswaardigheid (zoals Vrijheidsbeeld) te combineren met een trip door een wijk en daarvoor een strak plan te hanteren.

Vergeet niet om een Broadway musical te doen. Bij tkts op Times Square tegen 50%. Zoals in lijstje van Ellentje staat River Cafe, zeer de moeite waard maar wel duur en kleine porties. Na ons diner zijn we te voet over Brooklyn Bridge teruggelopen. Echt schitterend.

Als je van Sushi houdt is Minado met zijn 50 meter sushi buffet een tip. Op Times Square Bubba Gump is een aanrader. En een lunch in central park bij Tavern on the Green.

Mijn tip is ook om genoeg tijd te maken voor Ground Zero en daar proberen te begrijpen wat er is gebeurt.

En Rockerfellerplaza,Trumptower,Serendipity,Intrepid,Ellis Island,Coney Island,Fao Schwarz,Empire State……………………………….

• Ellentje

Dag mary,

Heb je misschien een mail-adres? Of MSN?

Vertrekken jullie op 1 september ook vanuit Schiphol met de vlucht van 11u?

Wij vliegen nl. met Delta Airlines.

De Big Apple Greeter kan je nog aanvragen via www.bigapplegreeter.org, zeker doen! Is de moeite, en probeer als datum aan te geven de 2e of 3e sept., dan leren ze je meteen aan hoe de metro te gebruiken enz… dan ben je al goed op weg voor de rest van de week! Maar nogmaals, wees er snel bij, want ze hebben maar 300 vrijwilligers en niet iedereen komt aan de beurt spijtig genoeg. Je kan ook qua buurt (je moet een vookeur geven van de buurt of wijk die je wil zien) de keuze overlaten aan de Greeter (Greeter's choice) dan heb je meer kans, omdat er dan minder beperkingen zijn.

Hoe heb ik Bettina leren kennen? Internet, via de website www.askanewyorker.com

daar zitten allemaal New Yorkers die je raad geven op al je vragen, de site is wel compleet Engelstalig, maar dat is leuk, kom je al helemaal in de sfeer ;-)

Maar geef je e-mail even of een MSN adres als je dat hebt,

Groetjes!

Ellen :-)

• mary

Lieve Ellen,

Waar kom je eigenlijk vandaan in Nederland, en ga je met je vriend of een vriendin (net zoals ik)….

Wat aardig van je allemaal, en natuurlijk wil ik mijn e-mail wel geven…..alleen maar leuk om tiups te krijgen en ik moet ook nog heel veel voorbereiden want ik wil niet mijn tijd daar verdoen aan slapen en shoppen natuurlijk willen we heel veel zien…..en gelukkig denkt mijn vriendin er ook zo over…

Ik ga in ieder geval een big apple greeter proberen te boeken, en hopen dat het allemaal goed komt daar en dat we ook een leuke gids krijgen….

Wij gaan 1sept weg en vertrekken rond een uur of 9 dus 11 uur us tijd zijn wij daar……en dan begint onze trip.

mijn mail is maryammo@yahoo.nl en mijn msn ook….je kan ook boven op mijn mail klikken want mijn adres is niet verstopt.

mijn vriendin (reismaatje) heeft al geprobeert om wat restaurants te reserveren maar het is nog niet echt gelukt, maar we komen er wel uit.

nou ik hoor van je.

groetjes Maryam