YES!! things-to-do-list

• Ruud

YES! Weer NYC geboekt met mijn vriendin. Van 13 t/m 23 september met Icelandair (?450 eurootjes, incl.). Kunnen we aan onze things-to-do list beginnen. We willen ook graag es Brooklyn goed verkennen. Zijn er leuke wandelroutes? Of evt. excursies? We zijn wel meer van het zelf ondernemen hoor, maar soms is dat wat lastig.

En weet iemand hoe het natuurgebied heet dat vlakbij New York ligt en bestaat uit allemaal kleine eilandjes. Is dat te doen als dagtripje?

We gaan budget slapen en we denken aan het (vrome) YMCA (ja, we doen netjes een gebedje voor het slapen gaan… :-) ). YMCA Westside wel te verstaan. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Ruud

• Matthijs

The Hamptons?

• Monique

Hoi, wat geweldig dat je gaat. NY is inderdaad een superstad.

Wil je eens vertellen, wat je daar eerder gezien/gedaan hebt?

Ik heb heel lang geleden (zomer van 1989) gewerkt in het ymca

west side. Volgend voorjaar ga ik met een vriendin ook.

West side ymca zat direct aan central park. Was heel eenvoudig

maar voor het hotel kom je natuurlijk ook niet! Het lag

behoorlijk centraal, dus als je dat zoekt, verder een prima keus!

Groeten

Monique

• Ruud

Hallo! Sorry voor de late reactie, maar zat een lang weekend in Berlijn (ook een te gekke stad trouwens!). Ik ben in 1999 5 dagen in New York geweest en dat is zo goed bevallen dat ik nu weer ga, samen met mijn vriendin. In '99 overnachtten we in het Edison Hotel op 42nd (?) street, erg goed hotel. We hebben toen een beetje de highlights van NYC gezien: Empire State Building, Vrijheidsbeeld, Ellis Island en Central Park. Erg veel gelopen, bijna niks met de taxi of metro gedaan (dat doen we nu wel anders!). Verder China Town en vooral Greenwich Village en Chelsea zijn me bij gebleven.

Dit jaar wil ik toch wat meer zien en ben dus ook op zoek naar interessante/leuke plekjes rondom New York.

Maar ik begrijp dat YMCA Westside ok is? Voor ons is het belangrijkste dat het schoon is, verder geen wensen.

Groetjes Ruud

• Monique

Helemaal geweldig is wat anders! Vooral goedkoop! West site zit ook aan de 42ste!

En het is al heel lang geleden. Het hotel maakt ons eerlijk gezegd niet zo veel uit!

Meer de dingen die we graag willen doen. Via deze discussie site kwam ik bij NY greeters uit. Mensen die in NY wonen en werken en daar rondleidingen van 2 of 4 uur verzorgen.En ze leggen je een beetje uit “hoe hun stad werkt”. Dus oa de subway. De goeie restaurants/clubs/shows. Misschien is dat ook wat voor jullie!

Wanneer gaan jullie?

groeten

Monique

• Monique

zag het al, je gaat al heel erg snel!

• B-man

Er zijn wel genoeg dingen te zien in Brooklyn hoor. Ga vooral een keer naar The Brooklyn Museum of Art (net gerenoveerd geloof ik) en Grand Army Plaza.

Ik geloof ook dat je het met die eilandjes over de Hamptons hebt. Is eigenlijk het buitenverblijf voor New Yorkers met te veel geld. Het is wel te doen als dagtripje maar of het echt de moeite is….