Auto in NY?

• Hanneke

Hallo allemaal

Deze zomer maak ik een road-trip langs de oostkust van de USA en onder andere New York staat op het programma. Nu is ons hotel gelegen in Long Island City, net over de brooklyn bridge. De routeplanner geeft aan dat ik dwars door Manhatten moet met de auto, maar is er een rustigere manier om daar te komen? Ik zie nogal op tegen het drukke verkeer in centrum en het wordt afgeraden om daar te rijden. Heeft iemand suggesties?

gr. Hanneke

• BIG

Durf je op de A2 te rijden, of door Amsterdam?

Zo ja, dan kun je gemakkelijk door Manthattan rijden!! Echt niks aan hoor.

• Evy

Wat dacht je van de metro?? Of de trein? Beide stoppen in het midden van New York (Penn station) Onder het madison square garden. Is ideaal, hoef je niet met je auto new york in en daar ook geen parkeerkosten te betalen.

• Hanneke

Mmm, daar heb ik ook aan gedacht, maar we komen vanuit Niagara Falls, blijven 5 dagen in NY en gaan dan door richting DC en West Virginia. Ons hotel ligt in Long Island City (goeie deal dacht ik eerst……totdat ik de route beschrijving zag) en om nou de (huur)auto 5 dagen op een metrostation te laten staan….. Ik weet het niet. Heb je daar ervaring mee? In ieder geval bedankt voor je info, wel iets om te overwegen :). Volgens mij kan ik ook nog een stuk omrijden via het zuiden en dan via Brooklyn weer in LIC komen, maarja, das een eind om…

groetjes Hanneke

• Erik77

Ik heb nog even op maps.yahoo.com voor je gekeken naar een andere manier. Als je vanaf Niagara Falls komt kun je volgens mij het beste via Albany en de i-87 naar het zuiden rijden. Dan steek je ver boven New York de Hudson over en laat je Manhattan links (of in dit geval rechts) liggen en kom je bijna direct in Long Island city uit. Wel de 87 blijven volgen, niet de 287, 687 etc.

Let wel, ik heb hier zelf geen ervaring mee, dit is puur gebaseerd op kaarten op internet.

• Hanneke

Thanks, daar had ik zelf nog niet aan gedacht (dom….). Bedankt!!