Trip naar New York

• Marieke

Volgend jaar kijgt mijn dochter een paar dagen New York met moeders (ik zei de gek) omdat ze dan (hopelijk) geslaagd is voor haar VWO. Wat is wijsheid, een geheel verzorgde trip (twee vrouwen alleen in een wereldstad, best ‘eng’, lijkt me) en bij wie kan ik dat boeken? Of gewoon erheen vliegen en ter plekke zaken regelen. Wat is een leuk hotel, waar moeten we zeker naar toe enz. Alvast bedankt.

• René

Als je een paar dagen gaat(4a5) is het meestal vordeliger om het via een reisbureau te doen.Ga je langer zou ik het via het internet doen.En alles van te voren regelen is onmogelijk,er is zoveel te doen daar.En twee vrouwen alleen zal allemaal best meevallen.Ik(ben wel van het mannelijk geslacht) loop liever 's avonds in NY over straat dan hier in r.dam.De reis is in iedergeval een aanrader.

• Matthijs

Gewoon een vlucht met hotel boeken, daar ter plekke zie je de rest wel.

NY is dan wel groot, maar niet onveilig. Zoals René al zei: in NY loop ik ook meer op m'n gemak dan bijvoorbeeld het CS in Rotterdam, waar je om de twee meter wordt toe ge-“psssst-pssssst-drugs-hash-wiet-pssst” door hanjongeren.

• Paul

Hallo Marieke,

Maak je geen zorgen over je veiligheid (terrorisme daargelaten natuurlijk) twee vrouwen in NY kan met gemak. En je kunt inderdaad beter bij een reisbereau boeken; vlucht inclusief hotel enz. Wij hebben geslapen in hotel the New Yorker, wat goed is bevallen, onze redenatie was: Als daar veel vliegtuigpersoneel slaapt zal het wel goed zijn. The New Yorker schijnt echt een hotel te zijn waar veel personeel verblijft. Wat hotels betreft is er zoveel keus, je kunt het zo gek maken als je zelf wil. (qua prijs vooral) En bezienswaardigheden; tja….. van groot naar klein: Empirestate building, Staten island ferry, Circle line rondom manhattan, fietsen huren in central park, brooklyn bridge, Coney island, baseballgame in Yankee stadium, een broadway show, winkelen in west-broadway, MoMA, Whitney, Guggenheim, Groud Zero en vooral stappen in Cheslea!! en het meatdistrict. Veel te veel om op te noemen… Wat je van te voren zou kunnen regelen is een apart restaurant (bv: The basserie in het Seagram building) of als een baseballgame wilt zien kun je daar op internet kaarten voor reserveren.

Een extra tip: Ga in het voorjaar als dit jullie uitkomt..

Groeten Paul

• herna

Exit reizen heeft onderandere citytrips naar New York,anders moet je even langs een reisbureau gaan,die hebben verschillende gidsen met stedentrips. Verder op deze pagina gaan “bladeren”,jouw vraag wordt veel gesteld en er komen vrij veel antwoorden en tips op. Succes. Herna

• Marieke

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben een suk geruster en durf het wel aan om naar New York af te reizen en dan maar ‘te zien’. ;-)

• perzia

Misschien nog enkele tips

NEWYORKPAS

Neem een newyorkpas, hiermee kun je in de toeristenbus en alle bezienswaardigheden bezoeken :). Ik heb toen die toeristenbus ook als vervoermiddel gebruik als ik ergens naar toe wilde. Met deze pas heb ik ontzettend veel geld uitgespaard. voor het eerst ook in madame tussaud geweest, was toch gratis met die pas :)

VRIJHEIDSBEELD

Het vrijheidsbeeld is vroeg dicht vond ik. Dus kijk effe naar de tijden, want wij mochten niet meer erin.

HOTEL

En hotel Pennsylvania, vond ik heel goed en niet duur. Mooi uitzicht> uitzicht op macys (warenhuis) en chrysler building. Ligt bij empire state building en madison square garden. Mc ligt om de hoek, dus als je honger krijgt en je wilt op je kamer eten:)

EMPIRE STATE BUILDING

Probeer niet op drukke tijden te gaan, want ik heb toen heeeel erg lang moeten wachten in de kelder.( Als je naar de top moet je eerst naar onder)

Groetjes en veel plezier!:)