van New York naar Chicago

• elize

Hallo,

Volgend jaar zomer wil ik graag 2 weken naar the USA.

De eerste week naar New York en de andere week naar Chicago.

Maar hoe kan ik het beste van New York naar Chicago?

Is dat met het vliegtuig, trein of misschien een bus?

En weet iemand hoe ver de afstand tussen die steden is?

Alvast bedankt.

Groetjes van Elize

• Erik77

Het voordeligst en gemakkelijkst is een retourtje Amsterdam-Chicago met (gratis?) stopover in New York. Dit kun je vaak niet op internet boeken, dus informeer bij een reisbureau.

Met de trein (Amtrak) of de bus (Greyhound) duurt erg lang. De afstand tussen de steden is ongeveer 1200 kilometer.

Je kunt ook een binnenlandse vlucht boeken. Prijzen kun je vergelijken op www.orbitz.com.

• elize

ohwww dat is inderdaad erg veel kilometers haha, dacht dat het veel dichter bij was. Oeps ;)

Maar hartstikke bedankt voor de tip. Ik ga dit zeker weten even uitzoeken.

Groetjes van elize

• elize

nog even 1 vraagje. KLM is best duur kwa vliegprijzen. Hoe kan ik opzoeken welke Amerikaanse vliegmaatschappijen van Amsterdam naar New York/Chicago vliegen?

En wie heeft er ervaring met een Amerikaans vliegtuigmaatschappij?

• Nel

Wij hebben vorig jaar gevlogen met United. Niet geheel ontevreden over, iets beter dan Martinair voor wat betreft de beenruimte. Het eten van Martinair vond ik beter.

De beste ervaring hebben we met Malaysian Airlines, dat was super, maar ik weet niet of deze op Chicago vliegt. Wel op New York.

Verder heb ik diverse kennissen die gevlogen hebben met Delta en die hebben ook wel eens aanbiedingen voor vluchten met een stopover heen en terug. Dit jaar zijn wij met Martinair naar Orlando gevlogen en zij dezelfde dag met Delta, de prijs was voor Delta ong 125 euro meer. Wij hadden het geluk rechtstreeks te vliegen. Maar het varieert heel erg, het ligt aan beschikbaarheid, route, periode enz. enz. Het beste is om gewoon goed te gaan vergelijken op de diverse sites, of een offerte aanvragen bij b.v. exit-reizen.nl of bij de eigen reisbureau's in je woonplaats.

• herna

Elize,je kunt je vraag ook op de amerika pagina. stellen.,daar zitten mensen die ervaring hebben met stopoversEr zijn internetsites die het ook doen,weet alleen niet welke. Herna

• herna

toevallig staat er vandaag een topic over dit onderwerp op de amerika pagina.

• elize

ok, hartstikke bedankt voor de tips :D

Ga gelijk ff kijken op de site.

Groetjes van Suzan