Friends appartement

• Will

Dit is ook idd een belangrijk aspect van NY. Maar ik bedoel de aparte geur van NY. Voordat wij de eerste keer gingen vertelde iemand mij dat NY een eigen geur heeft en toen wij daar waren vond ik dat idd. Het is de mix van de vele restaurants met de straatkraampjes die pretzels,hotdogs,nootjes,etc verkopen die ervoor zorgen dat NY zijn eigen geur krijgt.

• John

Bedoel je de geur van geroosterde kastanjes of geuren in het algemeen? Ik moet eerlijk zeggen dat van al de indrukken die New York op me heeft achtergelaten de geur me niet echt is bijgebleven.

• Will

Ik ben kok van beroep en ruiken is voor mij heel belangrijk. Misschien dat een ander meer oog heeft voor de prijs van een Calvin Klein broek maar ik beleef een bezoek aan zo`n stad toch met een extra dimensie. Loop eens door chinatown of little Italy en gebruik eens je neus. Vele mensen lopen graag door Central Park vanwege de eucalyptegeur. Als je op straat loopt vang je elke keer weer een andere geur op en vooral de vele straatkraampjes zijn daar debet aan. Als er een kraampje kebab aan het bbqen is dan ruikt het hele blok ernaar. Ook de rook van de pretzelkraampjes is heel typerend. En ik geloof niet als je in NY bent geweest dit niet te hebben geroken.

• anne

Inderdaad, de geur van een stad!! In meerdere wereldsteden waar ik ben geweest, was dat een van de dingen die meteen opvielen en me het meest zijn bijgebleven. Als ik vrienden bijv. vertel over Bangkok, heb ik het steeds over de geur! Maar in NY was ik persoonlijk toch meer onder de indruk van de mensen!

• Ellentje

Hoi Will,

Ik zal er zeker op letten om mn neusgaten eens goed open te zetten, en inderdaad ik KAN niet weten hoe het er echt aan toe gaat ginds, ik ben er dan ook nog nooit geweest! Alleszins, ik kan alleen maar hopen dat het naar mn verbeelding voldoet!

Groetjes

E.

• John

Zoals ik al zei. Alleen de lucht van geroosterde kastanjes is me bijgebleven. Voor de rest qua geuren niets. Of het moet het afval zijn dat regelmatig op de stoep ligt. Maar goed ieder zijn vak. Bij ons gaat de voorkeur meer uit naar de prachtige architectuur, de diversiteit van culturen, de fantastische musea en de geweldige design winkels. En dan bedoel ik niet Calvin Klein. Dit maakt bij ons de meeste indruk. Geuren ruik ik overal. Ook als ik gewoon in Breda rondloop. Hoewel we allemaal naar dezelfde stad zijn geweest ervaart iedereen het toch op zijn of haar eigen manier. Het leuke van dit forum is dat je deze ervaringen kunt uitwisselen. Wellicht dat ik de volgende keer meer op de geuren ga letten.

• Will

Begrijp me niet verkeerd dat ik de geur het belangrijkste vind maar het was me om ellentje te doen ,die zo haar best doet haar reis voor te bereiden, nog iets te kunnen vertellen wat ze nog niet wist over NY.

Het doet me goed dat je ook oog hebt voor meerdere aspecten want heel veel mensen die ik lees op dit forum hebben alleen oog voor de koopjes en de topattracties. Ik vind NY ook zo mooi door het vele art-deco en idd ook de vele culturen die hier (Manhattan (zuid)) samensmelten. Net als in Ierland heb ik in NY het gevoel dat ik thuis ben. Het gevoel van tourist heb ik niet zoals wel hetgeval in bv Spanje waar de locals je zien als wandelende portomonay`s.

Al heb ik mijn volgende vakantie wel gepland in Spanje maar in januari staat er weer NY op de kalender.