gehandicapt (-korting)

• anonimus

Hallo, as oktober gaan we naar New York. Ik hoorde van mijn broer dat je als gehandicapte op veel plaatsen korting (en voorrang) kon krijgen; entrees bij musea ed. Wie heeft hiermee ervaring en tips voor me?

• René

Dan maar ongevoelig.Als je voor vol aangezien wil worden ook de volle pond betalen.

• petra

Tjezus, wat een ontzettende simpele kortzichtige opmerking Rene..hoe haal je het in je hoofd om op zo'n manier te reageren op een normale vraag…als er iemand hier niet voor vol aangezien zou moeten worden ben jij het wel.

• René

Petra sorry als ik je gekwetst heb met mijn opmerking,gehandicapt zijn is zeker niet leuk.Maar op zoek gaan naar kortingen vind ik erg nederlands.Mocht je ergens komen en je krijgt korting ivm je handicap is mooi meegenomen.Maar gehandicapten roepen altijd dat ze normaal zijn en normaal behandeld willen worden,maar als ze korting kunnen krijgen hun handicap in de strijd gooien.Daar heb ik wat moeite mee.Dan ben ik maar een @!#$.

• René

Oja vragen of iets toegangelijk is voor gehandicapten is wat anders dan gelijk het woord korting in je onderwerp te verwerken.

• petra

wat je hierbij blijkbaar vergeet is dat als je gehandicapt bent en daardoor arbeidsongeschikt je inkomen lager ligt dan wanneer je zou werken, en dan is die korting wel prettig.

Bovendien vind ik het geen kwestie van je “handicap in de strijd gooien”..

• René

Van dat standpunt had ik het nog niet bekeken,daarvoor mijn excuses. Al blijf ik vinden dat in bovenstaand bericht de korting een hoofd-item is . Daar ben ik misschien te cynisch voor.Mocht je op vakantie gaan veel plezier en anders ook.

• anonimus

Petra dank dat je het voor me opneemt….voor de gehandicapten in het algemeen….en rene is niet de enige die *&^*&^% reageert….maar het is zo, imkomsten gaan omlaag als je niet meer deelneemt aan het arbeidsproces….maar reakties van veel mensen dalen ook tot onder het nulpunt…wil er niet aan wennen, maar sta er wel boven ondertussen….

helaas geen antwoord op mijn vraag….misschien komt die nog wel, en anders zie ik het wel in de herfstvakantie….

groet…M

• petra

Hoi M,

you're welcome…en..ik heb even op Google gekeken. Weet niet of je dat zelf ook misschien al had gedaan maar ik kwam de volgende site tegen:

http://www.nycvisit.com/content/index.cfm?pagePkey=174

Misschien heb je daar iets aan.

Groetjes en veel plezier in NY!

Petra