New York op zondag?

• s.snelders

Hallo!

IK ga over een paar weken met mijn vriend voor het eerst naar NY. We leven er al ruim een half jaar naar toe dus de laatste weken zijn al helemaal spannend.

Ik heb enkele vragen en hoop dat ik hier antwoorden kan vinden!

Nu gaan we van 26 augustus t/m 30 augustus en we zitten er dus een zondag.

1.Is er op zondag wel wat te doen? Zijn de toeristische dingen dan te bezichtigen?

of is een zondag een goede dag om de staten island ferry te pakken en daarna te gaan shoppen? De grote warenhuizen zijn toch open op zondag?

2.Ik heb verschillende dingen gelezen over het pennsylvania hotel. Ik heb ook gelezen dat je moet vragen naar een gerenoveerde kamer. Zitten hier extra kosten aan? En moet je ook een borg o.i.d. betalen bij aankomst?

3.In verschillende landen waar ik ben geweest hadden ze studenten kortingen. Zijn die ook van toepassing in NY?

4.Heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt met de controles als je aankomt op het vliegveld? En om bij het hotel te komen(we willen met de metro gaan, of zo'n trein o.i.d.) Dan kunnen we wat rekening houden met onze planning

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft, het zou ons helpen! bedankt!

• jeanette

Op zondag is New York net zo bruisend als op elke andere dag. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Wat de kamers in het Pennsylvania Hotel betreft: je hoeft geen borg te betalen, maar ben je niet tevreden met de jou toegewezen kamer, ga dan gewoon naar de receptie en vraag naar een andere. De eerste reactie zal zijn: this is what you get. Maar hou gewoon voet bij stuk en leg uit dat je duizenden kilometers hebt gereist en dat je dan wel waar verwacht voor je betaalde geld. Ik heb het zelf vorig jaar meegemaakt in dit hotel en inderdaad de 2e kamer die ik toegewezen kreeg was beter.

Afhandelijk op welk vliegveld je land kun je reizen met bus (vanaf Newark $19.– round trip ongeveer 1 uur reistijd) of airtrain/metro (JFK kosten $7.– reisduur ong. 1 1/2 uur)

veel plezier in newyork

• Matthijs

1. Retail stores and specialty shops: Are open Monday to Friday 10am - 6pm (Thursday to 9pm), Saturday 10am - 6pm, Sunday noon - 6pm. Small, neighborhood convenience stores often stay open past 10pm. Boutiques may only be open a few days a week or have special hours.

Jewish firms (especially in the Diamond District on 47th St.) close on Friday afternoons and all day Saturday for Jewish Sabbath while keeping normal business hours on Sunday. They will also be closed on Jewish Holidays.

2. Wij hebben bij Pennsylvania via hun website geboekt, stond toen aangegeven dat de kamer gerenoveerd zou zijn. Zou best kunnen dat onderussen elke kamer al gerenoveerd is. Anders gewoon om vragen bij het inchecken.

3. AAA-kortingen kennen ze in ieder geval -> bij de ANWB kun je zo'n pasje halen als je lid wordt (€10 per jaar ofzo)

4. 45-60 minuten om weg te komen. Zorg dat je in het vliegtuig alvast de formulieren van de douane hebt ingevuld en dat je een beetje doorloopt als je het vliegtuig uit bent; anders sta je achteraan de rij bij de douane, en dat duurt soms laaaaaaang.

• Sylvia

Ik kan je helaas geen tips geven, want ik moet zelf nog gaan! Ik vertrek op 6 september, en je raad het al: ik verblijf ook in hotel Pennsylvania. Ik hoor dus graag je ervaringen als je terug bent!

Alvast heel veel plezier gewenst in New York!

• S.Snelders

heel erg bedankt voor de antwoorden

nu heb ik nog 1 vraag!

zijn er op de kamers van het hotel kluisjes of zou je die bij de receptie kunnen huren?

• Matthijs

Pennsylvania had dacht ik geen kluis, maar ze zijn sowieso in de lobby te huur.

• Wim

Central Park is op zondag erg leuk.

Geen auto's op zondag. Veel skaters, joggers, wandelaars, excentriekelingen, etc.etc.

En iets lekkers drinken bij Terrace on the Green.

Of neem 's ochtends de metro naar Harlem en bezoek er een kerk (wij zijn niet gelovig maar vonden het erg indrukwekkend). Je wordt er heel hartelijk ontvangen en bent getuige van bijzonder mooi uitgedoste, uiteraard zwarte, vrouwen en mannen die met volle overgave zingen en bidden. Klinkt bijzonder mooi en is fascinerend.

• Wim

Ojee, stuur ik je bijna naar iets onbestaands.

Het is geen Terrace on the Green maar

Tavern on the Green. Midden in Central Park. Mooi, chique en lekker. Maar wel duur.

• herna

In de derde kamer die ik uiteindelijk kreeg na eerst in een bezemkast te zijn geparkeerd,en de tweede niet veel beter was zat een kluisje.Waarschijnlijk het meest besproken hotel op deze pagina. Nogmaals ze hebben mooie kamers,als je in een slechte kamer terecht komt,niet accepteren dan krijg je (duurt wel een tijdje) een goeie kamer. Waar het behang op de muur zit,i.p.v.op de grond ligt.Herna

• Peter

Wij wilden bij de Tavern lunchen, maar de kleding van de aanwezigen was zo formeel dat we er in onze vakantiekleding (het was 35 graden) van af hebben gezien.