New York op zondag?

• s.snelders

Hallo!

IK ga over een paar weken met mijn vriend voor het eerst naar NY. We leven er al ruim een half jaar naar toe dus de laatste weken zijn al helemaal spannend.

Ik heb enkele vragen en hoop dat ik hier antwoorden kan vinden!

Nu gaan we van 26 augustus t/m 30 augustus en we zitten er dus een zondag.

1.Is er op zondag wel wat te doen? Zijn de toeristische dingen dan te bezichtigen?

of is een zondag een goede dag om de staten island ferry te pakken en daarna te gaan shoppen? De grote warenhuizen zijn toch open op zondag?

2.Ik heb verschillende dingen gelezen over het pennsylvania hotel. Ik heb ook gelezen dat je moet vragen naar een gerenoveerde kamer. Zitten hier extra kosten aan? En moet je ook een borg o.i.d. betalen bij aankomst?

3.In verschillende landen waar ik ben geweest hadden ze studenten kortingen. Zijn die ook van toepassing in NY?

4.Heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt met de controles als je aankomt op het vliegveld? En om bij het hotel te komen(we willen met de metro gaan, of zo'n trein o.i.d.) Dan kunnen we wat rekening houden met onze planning

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft, het zou ons helpen! bedankt!

• jeanette

Op zondag is New York net zo bruisend als op elke andere dag. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Wat de kamers in het Pennsylvania Hotel betreft: je hoeft geen borg te betalen, maar ben je niet tevreden met de jou toegewezen kamer, ga dan gewoon naar de receptie en vraag naar een andere. De eerste reactie zal zijn: this is what you get. Maar hou gewoon voet bij stuk en leg uit dat je duizenden kilometers hebt gereist en dat je dan wel waar verwacht voor je betaalde geld. Ik heb het zelf vorig jaar meegemaakt in dit hotel en inderdaad de 2e kamer die ik toegewezen kreeg was beter.

Afhandelijk op welk vliegveld je land kun je reizen met bus (vanaf Newark $19.– round trip ongeveer 1 uur reistijd) of airtrain/metro (JFK kosten $7.– reisduur ong. 1 1/2 uur)