Ground Zerro

• Will

Wie kan zich ook zo ergeren aan mensen die zeggen dat er bij Ground Zerro niks te zien is en dus niet interessant.

Juist dat er niks te zien is maakt deze plek zo dramatisch. Als je op die plek staat moet je eens proberen om de tv beelden te herinneren. En probeer dan maar eens cool te blijven.

• Will

Zero dus !!!!!! sorry

• Matthijs

Er IS natuurlijk ook weinig te zien…

Ze hadden die lampen van mij wel het hele jaar door mogen laten schijnen.

• Lúthien + ? (30-11-05)

Ik vond het vreselijk indrukwekkend, heb echt een potje staan janken toen ik al die namen zag… Mensen die het als een toeristische “attractie” zien snappen het niet helemaal ben ik bang.

• Matthijs

Een gat, zijkanten van gebouwen en namen.

Ik vond het weinig bijzonders, had er meer van verwacht, misschien dat ze als het nieuwe gebouw er 1x staat een fatsoenlijker gedenkteken kunnen maken.

Was hier niet van onder de indruk….

Die fakkel bij Battery Park was wel een mooi gedenkteken….

Ach, en dat “mensen het niet snappen” is ook onzin; stond er twee weken voordat die torens neergingen nog…. ik snap het prima.

• Wesley

De plek op zich is op het 1e gezicht niet indrukwekkend. Maar ga je het bord na wat er die dag zich allemaal heeft afgespeeld dan is het wel indrukwekkend.

• Okko

“Ach, en dat ”mensen het niet snappen“ is ook onzin; stond er twee weken voordat die torens neergingen nog…. ik snap het prima.”

Het feit dat je het over “die gebouwen” hebt, geeft voor mij aan dat je het niet snapt. T gaat niet om die gebouwen maar om de slachtoffers, nabestaanden en het effect van de aanslagen op de rest van de wereld.

• Erik77

Ik was er twee maanden na 11 september. Toen was het er echt verschrikkelijk; de reddingswerkers waren nog bezig met het zoeken naar lichamen, en toeristen krioelden er omheen met hun foto- en videocamera's om maar zo veel mogelijk vast te leggen. Handelaren probeerden er een slaatje uit te slaan met de verkoop van t-shirts en FDNY-petten. Echt ontzettend respectloos. De agenten van de NYPD die de boel onder controle moesten houden ergerden zich duidelijk mateloos. Ik ben er zo snel mogelijk weg gegaan; je verwacht een gewijde sfeer en dan krijg je dit.

Als ik de tv-beelden van de instortende torens zie, grijpt het me nog steeds naar de keel, maar op de plek zelf voelde ik alleen maar woede om het gedrag van de toeristen daar.

• Matthijs

Da's jouw mening; ik zie op die plek weinig meer dan gebouwen…

Vond het niet indrukwekkend.

Da's MIJN mening, en dat heeft 0,0 met snappen te maken.

• Suna

Ik ben er ook geweest en ik moet zeggen dat me vriendin en ik het beide ook niks aanvonden!! Je word er mee dood gegooid in NY. Het is HEEL ERG wat er gebeurt is maar echt veel impact heeft het niet op me gemaakt.

Er zijn en gebeuren ergere dingen op deze aarde.