brandstoftoeslag

• Sylvia

Dag allemaal,

Dit is geen specifiek onderwerp over New York, maar toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik vlieg begin september naar New York met KLM. Bij boeking (ongeveer 1,5 maand geleden) moest ik ? 26,- p.p. brandstoftoeslag betalen.

Half juli kreeg ik een brief dat dit verhoogd werd naar ? 37,- p.p.

Begin augustus kreeg ik een brief dat die ? 37,- niet p.p. is maar p.p. per enkele reis! Dus ik zou 4x ? 37,- moeten betalen! Als compensatie voor al deze overlast betalld HI (Holland International) ? 10,- p.p. per enkele reis.

Maar het komt er nu op neer dat ik ? 54,- p.p. aan brandstoftoeslag moet betalen, wat bij boeking pas ? 26,- was.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee???

Groetjes Sylvia

• René

Ik heb zelf rechtsreeks bij klm(internet geboekt) zo'n 4 mnd terug en hoor nu overal berichten over brandstoftoeslag.Maar heb nog geen rekening gekregen,vlieg zelf 16 september.En aangezien het nog minder dan 6 weken is kunnen ze het ook niet meer in rekening brengen.

have fun

• Sylvia

Mazzelaar! Toen ik half juli bericht kreeg zat ik er dus nog wel meer dan 6 weken voor……Balen voor mij dus! Maar ik laat er m'n plezier mooi niet door verpesten!

• René

Moet je ook zeker niet doen.New York maakt een hoop goed.Heb trouwens het idee dat de reisburo's er zelf ook een graantje van meepikken.Ben 2 weken terug naar kroatie geweest en ook rechtstreeks geboekt ver van te voren en ook niks van gehoord.

• Sylvia

Welk reisburo heb jij? Dan ga ik daar voortaan ook maar boeken ;-)

Die van mij stuurt me continue nieuwe verhogingen!

• René

Rechtstreeks bij de maatschappijen via internet.Die hebben ook flexibele prijzen mbt vraag/aanbod.Ben tot nu toe altijd goedkoper geweest dan de reisburo's

• Patricia

De reisburo's krijgen dit ook doorbelast van de reisorganisaties!!! Ik werk zelf bij een reisburo.

• Roland&Yvonne

Wij hebben de tickeks via airmiles gekocht en hoeven ook geen toeslag te betalen

• Marieke

De brandstoftoeslag heeft niks te maken of je nou wel of niet bij een reisbureau boekt!

Iedereen die bij dezelfde maatschappij een ticket heeft geboekt voor dezelfde vlucht, betaald dezelfde toeslag (of je nou rechtstreeks hebt geboekt of via een reisbureau).

Bij sommige maatschappijen krijg je van te voren een extra rekening, bij anderen moet je de toeslag bij het inchecken betalen.

• Nel

Wij vlogen dit jaar met Martinair naar Orlando (via D-reizen internet geboekt) en kregen te horen bij het inchecken dat we nog een € 25 p.p. brandstoftoeslag moesten betalen….in februari !!! Dus je kan altijd achteraf de rekening nog krijgen. Je moet wel betalen anders kan je niet weg.