New york

• pearly

Vraagje mensen!!

Wordt er bij aankomst in amerika gevraagd hoeveel geld je bij je hebt?

Ik bedoel stel dat ik 10 dagen blijft, dat er dan ook een bep eis is van wat je bij je moet hebben aan geld.

en waar kan ik voor verblijf zoeken als ik ongeveer 2 maanden wil blijven, kan daar geen info over vinden op sites

iemand nog ervaringen met dreizen, of peterlanghout stedentrips????

en moet ik nu eerst voor NY gaan of Miami, ik wil alle 2 graag zien,maar welke eerst, jullie tips?

alvast thanx

• Jan

Heb het toen de tijd ook aan een kennis gevraagd die werkzaam is bij de douane, ze letten er niet zozeer op hoeveel geld jij meeneemt naar het land toe, maar meer hoeveel geld jij mee terug neemt.

Dat is voor hun belangrijker.

Over het Miami NY verhaal kan ik niet over oordelen, ik ben zelf nog niet naar NY geweest ( ik ga over 1 week ) Maar miami e.o. is zeer aan te raden.

• Matthijs

Geloof dat je het aan moet geven als je meer dan $10.000 cash bij je hebt.

• pearly

oh oke thanx voor jullie antw., das duidelijk, was bang dat ik teruggestuurd zou worden als blijkt dat ik daar met in hun ogen te weinig geld aankom.

iemand nog meer tips antwoorden??

ik ga waarschijnlijk in oktober of november voor een paar dagen.

als ik langer kan blijven ga ik begin volgend jaar voor 2 maandjes

Jan veel plezier, hoelang blijf je?

• Jan

Dank je pearly!

Ik blijf zelf een week, had liever wat langer gegaan, maar dat was niet meer mogelijk ivm de drukte enzo.

Volgende keer beter toch :-)

• Wesley

Hoi,

Vorig jaar zijn wij in Miami geweest en dit jaar in NY. Het is zeker allebei aan te raden. Hou er wel rekening mee dat het nu in Miami verschrikkelijk warm is.

Als je meer info wilt hoor ik het wel!

• Matthijs

Zou als laatste naar Miami gaan: kan je een beetje bijkomen.

Vond Miami zelf niet zo veel aan, beetje duffe bende en erg uitgestrekt.

Key West is wel leuk om heen te rijden.

• toverfee

Ik ben het met Matthijs eens,eerst New York en dan Miami.

Ook ik vind Miami niet zo leuk maar jij misschien wel.

Key west is absoluut een aanrader,dus blijf geen hele week in miami hangen maar combineer het met Key West als je die mogelijk nog hebt.

Heel veel plezier daar!

groetjes toverfee

• Nel

Hoi Pearly

We zijn een aantal jaren geleden in Miami geweest, ik had me er zo op verheugd, maar het viel me erg tegen (net als Matthijs) maar een paar leuke plekjes, b.v. :

Bayside Marketplace, leuk shops aan het water met excursiegelegenheid.

Bal Harbour winkelcentrum luxe !!), Aventura Mall en ook de

Parrot Jungle. Kijk eens op miami.startpagina.nl of bij een van de Amerika forums.

Orlando vind ik veel leuker en daar is veel te doen. Ga je echt voor strand dan is de westkust heel veel mooier van Florida. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.

Van New York weet ik niets, maar dat is volgend jaar over want dan ga ik er een weekje naar toe, waarschijnlijk in m'n eentje.

• Matthijs

Aventura Mall vond ik erg leuk, verder het Miami Vice gebouw en het Art Deco district. Rest viel me echt tegen.