Planning NY

• Em

Heey allemaal,

31 augustus vertrek ik voor t eerst naar NY, en ik heb er uiteraard al enorm veel zin in! Omdat hier nogal veel mensen zijn die al eens (of meerdere keren) in New York zijn geweest wil ik graag mn (voorlopige) planning voorleggen, misschien hebben jullie nog tips..?

Alvast heel erg bedankt!

Woensdag 31 augustus

- Aankomst in NY (+/-15.00)

- Transfer naar hotel

- Inchecken hotel

- Beetje rondkijken (o.a. Madison square garden)

- Eten in Little Korea

- Macy?s

Donderdag 1 september

- Empire state building (hoe lang dit duurt als je om ong. 9.00 uur aanwezig bent?)

- Greenwich Village (Washington square park & Bleecker St)

- China Town

- Eten in China Town of Little Italy

- Little Italy

Vrijdag 2 september

- Circle line cruise (3 uur)

- Rockerfeller center (Atlas Statue)

- Theater district/Times square (MTV studio's, Virgin megastore, EasyEverything)

- Eten

- Macy's/H&M/Broadway

Zaterdag 3 september

'Shopping tour' + Central Park

(Fifth Ave. & Madison Ave.)

- Saks fifth avenue

- St Patrick Cathedral

- Disney store

- Warner Bros. shop

- NBA shop

- F.A.O Schwartz

- Trump Tower

- Central Park

- evt.windowshoppen bij: Prada, Givenchy, Valentino, Armani, DKNY, D&G etc.

- Eten

- Bloomingdale's

Zondag 4 september

- SATC-tour (3 uur)

- MoMa

- Grand central station

- Eten

- Chrysler Building

Maandag 5 september

- Brooklyn Bridge

- Wall Street (financial district)

- Battery Park

- Ground Zero

- World financial center

- Tribeca

- Eten

- Soho

Dinsdag 6 september

- Uitchecken hotel

- Herald square

- Transfer n. vliegveld

- 17.00 uur terug naar NL

• Wim

Hallo Em,

Je gaat in elk geval een leuke tijd hebben!

Je geeft niet aan in welk hotel je logeert. Maar je doet er goed aan de eerste dag wat in de buurt van je hotel te blijven.

Empire state is in elk geval in de buurt van hetgeen je de dag vaan aankomst zoal wil gaan doen dus zou ik dan doen. Misschien ondergaande zon meemaken, NY by night aanschouwen? Je kunt er zolang blijven als je wil maar reken op minimaal 1 uur.

Probeer zo goed mogelijk je dagelijkse dingen dicht bij elkaar te houden.

Bijv; st. Pauls Cathedral is bij Ground zero, etc.

Overweeg op zondagochtend een gospelmis bij te wonen in Harlem. Op eigen houtje, dus niet met een excursie. Daarna is een bezoek aan Central Park eigenlijk een must. Op zondag geen autoverkeer, veel sporters, wandelaars, kortom een aparte sfeer. Zeker bij mooi weer.

Houd je van Hard Rock Cafe's?

Hard rock cafe NY is leuk en in de buurt van Time square.

Brooklyn bridge is erg leuk om tevoet te doen. Ga je met de metro naar brooklyn en tevoet terug. Prachtige blik op de skyline.

Neem de tijd voor Grand central station, is gewoon leuk om rond te kijken. Houd je van oesters? Ga die daar dan eten. Mega veel keus en heerlijk. En een bijzondere plek.

En ga bij Macy's een International Saving Card halen bij de klantenservice. Geeft je 11% korting op je aankopen.

Nou, zo heb je weer wat tips.

Maar vergeet niet, het daar zijn en gewoon rondkijken en wandelen is al een belevenis!!

Have fun!!

• Ellentje

Hoi Em,

Mooie planning! Wist je dat je aanwezig bent op Labor Day? (net zoals ik dus)

Maandag 5 sept. is het dag van de Arbeid in New York, en is er een West Indian Caribean Parade in Brooklyn die echt de moeite schijnt te zijn, met prachtige kostuums, leuke eet-kiosken, veel volk, hopelijk goed weer ;-) … enz.

http://www.carnaval.com/cityguides/newyork/ny_carn.htm

Voor de rest goed int oog houden wat er open is en wat niet die dag, want openbare instellingen zullen gesloten zijn, winkels daarentegen niet.

Groetjes

Ellentje

• Em

Heej Ellentje,

Labor Day.. Goed dat je t zegt, was t alweer vergeten. Kan je op die dag wel naar Ground Zero (& Wall Street) dan? Ik neem aan van wel toch..?

Dat festival lijkt me echt leuk, bedankt voor de tip! Wim ook bedankt voor de tips trouwens!

• Ellentje

Dat zal geen enkel probleem zijn Em, het zullen vooral de musea en Empire State Building enzo zijn die gesloten zullen zijn die dag.

Wij hebben een dagje US Open geboekt via Ticket Master op Labor Day, gewoon even de sfeer opsnuiven, en hopen natuurlijk dat onze Belgische speelster Kim Clijsters die dag misschien speelt ;-)

E.

• Karel

Als je een beetje geluk heb staat de New York Liberty (de dames bball ploeg) rond Labor Day in de finale van de WNBA (vrouwelijke NBA).

Ze spelen in Madison Square Garden. Erg leuk.

(as ze de finale halen he)

• Ellentje

Dat is raar Karel, want mij werd gezegd dat het geen basketbal seizoen is tot 1 oktober… damned, dat had ik dan toch nog kunnen boeken…

• Karel

Het NBA (mannen) seizoen loopt idd van september - mei (incl playoffs)

Het vrouwen bball loopt 3 maanden in de zomer. (dat heeft dat weer met geld en commercie te maken) als de NBA en WNBA gelijk loopt, gaat natuurlijk iedereen naar de nba

• LG

Hoi,

Mooie planning! Ik hoop van harte dat je alles kunt halen, dan heb je echt alle mooie dingen gezien! Houd er rekening mee dat de SATC tour wat uit kan lopen, wij zijn zelf 3,5 uur weggeweest en een half uur te laat vertrokken! Maar hij was wel top :)

Verder ben ik benieuwd in welk hotel je zit. Als ik zo kijk naar je eerste dagplanning zit het in de buurt van waar bij verbleven! Voor een goed restaurant in Little Korea kan ik je Kum Gang San (49 West 32nd Street) van harte aanbevelen! Het schijnt een van de beste Koreaanse restaurants te zijn en het eten was inderdaad heerlijk (en niet eens zo duur). Met een beetje geluk zelfs nog live-muziek tijdens je eten…

Heel veel plezier!

• Tiko

Op 14-8 bij een wedstrijd van de Liberty's geweest. Kaartjes via internet besteld voor 10 dollar. Prachtige ervaring en MSQ is fantastisch om te zien. Ook al geef je niets om (dames) basketball het is toch leuk om het mee te maken. Je wordt vooraf en tijdens de pauzes constant bezig gehouden met optredens en spelletjes met het publiek.