Wij gaan in oktober naar NY. We zullen ongetwijfeld naar een musical gaan, maar wat is handig. Vooraf (Internet) of daar de kaartjes kopen?
Alvast bedankt voor de reacties
Ed
Hangt ervan af wat je wil: handig of niet duur?
1/ je kan je tickets kopen aan de kiosken van TKTS op Times Square van 11u s'ochtends tot 15u s'namiddags.
2/ of je kan je tickets kopen via www.broadway.com, deze gaat dan via een veilige betaling via Ticketmaster met je creditcard.
Verschil:
1/ deze kaarten zijn goedkoper tot 50% van de volle prijs (= 120$ pp)
Je moet wel lang aanschuiven, en dan ben je weer wel wat quality-time kwijt in de stad New York zelf. Maar dat beslis je natuurlijk zelf.
Nadeel: je moet de show kiezen die overblijft, en je weet de zitplaatsen niet op voorhand.
2/ heel gemakkelijk, gaat perfect, ke rpint je bevestiging/reservatie uit, en je neemt deze print mee naar NY, aan de inkom (Will Call venster) van de Broadwayshow laat je je CCard zien waarmee je de betaling hebt gedaan + je printje reservatie en dan krijg je aan het Will Call Loket je inkomtickets voor de show.
Voordeel: goeie plaatsen, zelf gekozen volgens de beschikbaarheid, en natuurlijk ook de show is zelfgekozen!
Hoi Ed,
Wij zijn vorig jaar ook in oktober naar NY geweest. Inderdaad vonden wij het makkelijkst om op Times Square bij TKTS de kaartjes te kopen.
Van een rij is meestal op maandag en dinsdag helemaal geen sprake. Voor 50 dollar konden we uitvrijwel alle voorstellingen (behalve de pas nieuwe) kiezen.
Ik zou zeker wachten met kaarten kopen tot daar, tenzij je in het weekend wil gaan, dan weet ik niet hoe druk het er is.
Have fun!
Greetz
Hey Ed… Als je graag een van recente producties wil zien, is TKTS jammer genoeg geen optie. Denk maar aan Avenue Q of Wicked. Allebei Broadway hits die moeiteloos volledig uitverkopen.
De lottery is in dat geval een goedkope mogelijkheid: twee uur voor de aanvang van de voorstelling ga je naar het theater waar je je naam op een briefje schrijft en dat in een grote emmer dropt. Je moet er ook bij noteren of je 1 of 2 kaartjes wenst. De trekking is een half uurtje later.
Als je bij de gelukkigen hoort, krijg je een zitje voor +/- $25. Je moet wel een identiteitsbewijs en cash geld bij hebben. Verder moet je ook aanwezig zijn op het moment van de trekking. Op hetzelfde moment aan meerdere lotteries deelnemen is dus niet mogelijk.
Meer informatie over de lottery per productie vind je op de volgende site: http://www.playbill.com/celebritybuzz/article/82428.html. Ik ben vorig jaar in de prijzen gevallen bij Wicked… zeker een aanrader dus!
Als je beslist een bepaalde musical wilt zien moet je hem vooraf boeken bij bv ticketmaster maar als meerdere musicals je aanspreekt ga dan gewoon in de rij van tkts en koop een ticket met 50% korting. (Lion king is bv bijna altijd uitverkocht)
Toen wij in de rij gingen staan was deze zeer lang maar ik had net mijn grote Starbucks koffie op en we waren al aan de beurt. Dus als je een op Times Square een koffiestop plant gaat het in 1 moeite. Overigens als je aan de beurt bent en jouw keuze is net uitverkocht verwachten ze dat je gelijk een alternatief opgeeft dus goed overleggen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?