nieuw jaar in NY

• Louise

Hoi, wie heeft ervaring met nieuwjaar in NY en wat dan het leukste is om te doen? Ik vier het dit jaar voor het eerst in NY, maar weet niet of ik naar Times square moet gaan (en dan bijv. bij TGIF zo'n openbar buffet moet nemen) of naar central park (tavern on the green) of dat je juist het best lekker thuis in je appartementje kunt zitten en alles op TV zien?

• Jeroen

heej wij (ik en een vriend) daan ook met new year naar NY :D wat leuk

• Louise

Heel leuk! maar nog ideeen over wat te doen?

• roland

Hey hey,

Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar newyork, en ik zou zeggen als je in New york bent met oud en nieuw dan is het tog egt wel de bedoeling dat je je op Times Sqare bevind rond middernacht, eigenlijk al eerder want vanaf smiddags staat et er al vol. Het is natuurlijk ook niet voor niks dat Times Sqare bekendt staat over de hele wereld als the place to be met Oud en Nieuw. Zeker de moeite waard als ik die verhalen allemaal zo hoor over times sqare. Have Fun there.

Greeeetz ro

• jeanette

Hoi Louise

Ook ik zal dit jaar nieuw jaar in new york vieren. Via de volgende 2 websites kun je meer info vinden over het feestgedruis op Times Square

http://www.timessquarenyc.org/nye/nye.html en http://www.nycnye.com/

volgens mij the place to be. je moet er wel vroeg zijn vanaf 17 uur worden alle toegangswegen nl al afgezet. groetjes jeanette

• Natasja L.

Voor iedereen die tijdens oud & nieuw in New York is:

Het ziet er naar uit dat er op New Year's Eve gratis vervoer voor handen is. Kijk maar naar het volgende bericht.

Free New Year's Eve subway, bus rides considered.

New York City public transit might go all-free on New Year's Eve in an effort to encourage revelers to leave their cars at home, the Daily News is reporting.

Andrew Albert, a nonvoting member of the MTA board and the executive director of the New York City Transit Riders Council, said he will request the year-end freebies be granted in a bid to encourage revelers to leave their cars at home.

“It's not a costly thing and it promotes safety on a night known to have some tragic accidents,” Albert said.

The MTA gave already free rides on New Year's Eve in the 1980s.

Het is allemaal nog niet zeker. Er zijn wel veel voorstanders om het voornemen, om gratis openbaar vervoer aan te bieden, door te laten gaan. Dus wie weet…….

• Jessica

Hoi

Ik ben vorig jaar met nieuw jaar in NY geweest.

Heel gaaf maar het is er heel erg druk

Er zaten smorgens om 9 uur al mensen op time squere met slaapzakken enzo je moet er echt heel vroeg zijn om een goed plekje te krijgen wij zijn om 8 uur gegaan en het is ons niet gelukt om op time squere te komen we stonden wel dicht bij maar de politie is echt overdreven streng zolang het niet vol staat moet je blijven lopen dus als je alles wilt meemaken ga vroeg.

Jessica

• Bart

Hallo Louise,

Ja, mijn vriend en ik zullen eveneens in NY zijn op dat moment.

Oorspronkelijk hadden we zelfs de reis gepland om op Times Square mee te vieren. Na wat navragen en browsen, hebben wij echter besloten niet naar Times Square te gaan, maar wel naar Central Park omdat :

- ik hoorde dat je vanaf 2 PM daar moet zijn > je moet er dus wel degelijk een halve dag aan opofferen

- we hebben geen zin om daar in de kou en samen met een hele meute mensen dronken te worden….

Interessante website met allerlei Q&A over nieuwjaar op Times Square ;

http://www.timessquarenyc.org/nye/nye_faq.html#getThere

Wat je ook doet, ik hoop dat het een mooi reis wordt voor je !

Bart