New Jersey ja/nee?

• Eric

We zijn op zoek naar een hotel in New York (manhattan). Al bladerend/surfend door reisgidsen/internet viel het mij op dat de hotelprijzen in New Jersey een stuk lager zijn dan in New York.

Maar hoe staat het met de verbinding/ligging van bijvoorbeeld New Jersey t.o.v. Manhattan en dan met name Hasbrouck Heights/Meadowlands.

Is er een metroverbinding of is deze afstand te groot? Als deze te groot is, is er dan goede trein/bus verbinding met Manhattan?

Wij hebben namenlijk het Hilton Hasbrouck Heights/Meadowlands (650 terrace road) op het oog. Alvast bedankt voor de info. Alle info is welkom.

Eric

• annewil

Ik persoonlijk zou het niet doen!

Veel (kostbare) tijd kwijt aan reizen, geen metro, waarschijnlijk wel bus en/of trein.

Als toerist naar NY ga je echt voor Manhattan!! De prijzen voor hotels zijn daar dan ook het hoogst. Overweeg ook eens 'n hostel in Manhattan(goedkoper) of een hotel in Brooklyn of Queens: prima metro-verbinding met Manhattan en je metro dag-en of weekkaart is hier ook geldig!

• René

Het is net wat annewil zegt, als je in New Jersey je hotel/motel neemt dan ben je erg veel reistijd kwijt naar Manhattan.

Zelf ben ik ook aan het kijken voor een hotel in NY en het verbaasde mij dat de prijzen ernorm hoog liggen. Toch zijn er een aantal hotels die voor New Yorkse begrippen redelijk geprijsd zijn maar dan heb je ook een basis room (verwacht er niet te veel van, als het maar ‘clean’ is. Tenslotte kom je er toch alleen maar om te slapen.

Minimaal ben je zo'n 150 dollar kwijt per nacht per kamer voor 2 personen.

Zelf ben ik op de volgende hotels uitgekomen: Nummer 1: Hotel Pennsylvania, 401 7th Avenue en 33rd St. NY en Nummer 2: Hotel The New Yorker, 481 8th Avenue, 34 th Street (dit hotel geniet mijn voorkeur). Volgens de hotelplan brochure van 2005 was dit hotel per nacht per persoon inclusief ontbijt tussen de 59 en 92 euro voor een 2 persoons kamer.

Tip: Op de site www.tripadvisor.com kan je reviews lezen over hotels.

Info openbaar vervoer NY: http://www.mta.info/

Map Metro NY:http://mta.info/nyct/maps/submap.htm

• Nancy

Kijk eens op Tripadvisor naar het hotel Grand Union.

Ligt op ongeveer 7/8 blocks van Penn Station en op de hoek van de straat zit een metro stop van 32nd street. Mooi, schoon en heel goed gelegen hotel. Vlakbij Empire State Building.

• Ed

ik zou t niet doen erik,

wat ik toen ook vaker deed toen ik in een hotel zat in ny, is smorgens sightseeing, rond etenstijd naar hotelkamer meccen, effe rusten, wc, misschien douchen en dan weer de stad in.

Was heel handig

• Annemiek

Wij hebben pas een hotel geboekt in Carlstadt, Holiday Inn, $99 per nacht, met de bus tegenover het hotel. Reistijd is ongeveel 25 minuten naar Manhattan. We hebben geen zin om in Manhattan te gaan rijden, parkeren en tol betalen voor de tunnels en bruggen, vandaar dat we het zo doen.

Wat we ook wel eens hebben gedaan is in New Jersey's Liberty Park parkeren en vandaar uit een watertaxi naar Manhattan nemen, $5.

• arjan kuyt

17 minuten van secausus naar hartje new york voor 5,65 roundtrip

http://www.harmonmeadow.com/pages/mappage.html