Wat geniet de voorkeur en waarom, landen op Newark of JFK airport?
Newark of JFK svcheelt wel degelijk!
Newark heeft lagere luchthavenbelasting want het ligt in een andere staat. Vanuit Newark kan je met de trein of bus naar NY of taxi uiteraard.(weinig verschil in kosten) Newark heeft een veel mooiere aanvliegroute en een fijnere douane + bagage afhandeling.
Vanaf JFK kan je goedkoper naar Manhattan reizen want er stopt daar een metro.
Hallo Rene
Ik persoonlijk vlieg liever naar Newark dan naar JFK .
Zoals je al eerder hebt gelezen is daar de luchthaven belasting een stuk lager.
En gaat het bij de Douane ook echt een stuk sneller.
Als je naar newark vliegt heb je ook echt een machtig mooi uitzicht op Manhattan kort voor de landing.
Op JFK is het personeel niet altijd even vriendelijk , bij mn 1e landing schrok ik dr toen wel erg van
Het duurde allemaal erg lang voordat ik eindelijk op de taxi kon stappen.
Ze hadden allemaal erg lange gezichten, en lieten me ook echt merken dat hun het voor het zeggen hadden , en ik maar een simpele toerist was !
Ik had me dat toen wel wat anders voorgesteld.Maar ja ….
Maar goed , het jaar daarop ben ik weer naar NY geweest , maar heb extra gezocht voor een vlucht naar Newark.
Hier heb ik ook nooit spijt van gekregen.
Het grond personeel en de Douane zijn daar tot op heden altijd erg vriendelijk , ze hebben blijde gezichten , en helpen je echt met alles. Ze wensen je zelfs nog een leuke vakantie , dat hebben ze bij mij op JFK nog nooit gedaan haha.
De afhandelingen van Douane formaliteiten e.d gingen steeds erg snel.
In Oktober j.l was ik binnen 30 min . na de landing al buiten .
Op JFK heb ik steeds ca. 1 uur , soms nog langer nodig gehad om erdoor te komen.
Maar goed , ik ken ook veel mensen die toch echt veel liever op JFK vliegen.
Maar dit was mijn ervaring , ik hoop dat je er iets mee kunt.
Prettige reis alvast !!!
Groetjes Vera.
Ik heb alleen ervaring met landen op Newark. heb daar goede ervaringen mee zolas ook de anderen al vermelden. Absoluut relaxt personeel en geen stress..
Heb geen ervaring met vervoer naar NY, was daar op doorreis naar SF.
Als je Continental vliegt heb je altijd een (tussen)landing op newark (of Houston).
Over Contintental niks dan lof!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?