Ik werk zelf op een reisbureau en boek desondanks mijn musicaltickets vrijwel altijd via internet.
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met tickets in Londen, maar dit is altijd prima gegaan.
Het voordeel van musicaltickets via internet vind ik dat je meteen antwoord hebt of er plaats is (via een touroperator moeten musicals vrijwel altijd aangevraagd worden en dat kan wel eens een paar dagen duren) en het vaak goedkoper is (omdat er natuurlijk door de ticketservice die de tickets uitgeeft en door de touroperator commissie op wordt gezet).
Tevens zijn er vaak meerdere prijscategorieen waaruit je kan kiezen, terwijl touroperators vaak alleen een of twee (de duurste) categorieen aan kunnen bieden. Voor mij dus allemaal redenen om via internet te boeken (oeps, ik val mijn eigen branche nu wel af he? Dat is eigenlijk niet de bedoeling…).
Kijk eens op www.ticketmaster.com, je kan met een creditcard boeken. Mijn ervaring in Londen is dat je het ticket op de avond van de voorstelling (soms eerder) bij het theater op kan halen.
Ik heb in NY overigens destijds ook een keer een avond van te voren een musicalticket gekocht (bij het Visitor Centre op Times Sq meen ik), maar in dat geval moet je niet te kritisch zijn over wat je wilt zien. Mocht je perse een bepaalde musical willen zien dan kun je dus het beste van te voren boeken.
Misschien een tip (mocht je daar behoefte aan hebben): ik heb “Woman in White” 2x gezien in Londen en vond deze erg goed. Deze musical speelt nu ook in NY. Het speelt zich af in Victoriaans Engeland en is een beetje spooky - erg leuk!