Reservering nodig?

• stijn

In februari wil ik een paar dagen naar NY, het reisbureau vertelde dat je tegenwoordig een bewijs moet hebben dat je ergens verblijft. Ik heb geen creditcard en dat maakt het moeilijk om een hostel te reserveren. Wordt er streng gecontroleerd op een reservering of zou ik gewoon de naam van een hostel op kunnen geven, ook al heb ik daar geen reservering? Alvast bedankt.

• Ingrid

Tja, moeilijke vraag. Op zich is het natuurlijk onmogelijk om de adressen van alle passagiers na te trekken. Ik ben nog niet in Amerika geweest sinds de invoering van deze regel, maar kan me voorstellen dat er bij de douane (steekproef-gewijs) naar een reserveringsbewijs wordt gevraagd. In dat geval loop je natuurlijk een risico. Maar misschien een stomme vraag - waarom maak je niet gewoon een reservering via een reisbureau ipv rechtstreeks bij een hotel zelf? In dat geval heb je geen creditcard nodig (je betaalt het reisbureau) en je weet zeker dat je een slaapplaats hebt - en je bent geen uren kwijt in NY naar het zoeken naar een betaalbaar hotel.

• stijn

Ik heb nu via het reisbureau 4 nachten op een slaapzaal geboekt, bedankt voor het meedenken.