Hoeveel geld

  • Maikel

    Ik ga zaterdag 31 juli op vakantie..7 dagen New York ben nog nooit in Amerika geweest.Heb eigenlijk geen idee hoeveel geld ik nodig heb..enige indicatie van iemand die er al geweest is??

    Wat kost een metrokaart voor 7 dagen?

    Eten/drinken duur?

    Is het handig om cash op zak te hebben of alles betalen met credit card?

    Iemand nog suggestie van dat moet je absoluut zien of gedaan hebben?

  • annemarie1

    een metrokaart voor 7 dagen kost 27 dollar en is erg handig :P hebben wij ook gebruikt

    en wat je aan geld mee moet nemen, dat moet je zelf beslissen, want de een geeft meer uit dan de ander, maar ik zou wel wat cash meenemen en voornamelijk de rest met je creditcard doen

    en wat je wilt zien en doen is ook zo persoonsafhankelijk, je weet niet waar een ander van houdt he :)

    zorg gewoon dat je genoeg tijd uittrekt voor de dingen die je wilt zien :P

  • Debbie

    Ik zou rekenen op ongeveer 100 dollar per dag, dan kan je daar ruimschoots van leven naar mijn idee. Ik neem zelf een dollar of 1000-1400 mee aangezien ik een heleboel ga shoppen.

  • Ikke

    Ik denk ook dat je met 100 dollar per dag een heel eind komt. Zoiets hebben wij ook uit gegeven. Eten kun je zo duur maken als je wilt. Als je kiest voor uitgebreid dineren dan ben je uiteraard meer nodig. Wij hebben het een beetje gecombineerd. Bij Amadeus kun je voor weinig geld een lekkere pizza eten. Maar een mini is geen Nederlandse minipizza. Ik kreeg er maar een kwart van op. Dus met twee man heb je in elk geval aan een mini pizza genoeg,

    à 9 dollar. Verder heb je allerlei grilrooms en fastfood tentjes. In heel veel winkeltjes staan warmhoudbakken met kant en klaar eten. Kun je in een bakje doen. Bij de kassa word dat gewogen. Het is geen culinair hoogstandje, maar op die manier kun je ook goedkoper eten, mocht je je geld liever aan shoppen besteden.

    Heel veel plezier.

  • Jan Dirk

    Hallo Maikel,

    Wij zijn 2 weken geleden geweest voor de 1e keer met de kids 16 en 17.

    Wij vonden het SUPERVET,lopen al rond met heimwee. Was echt heel gaaf,en hadden super weer !

    Wat wij eigenlijk het leukste vonden…. het relaxte sfeertje in Central Park op zondag. En dan in het bijzonder het straatje bij de roller skate club en dat was nog gratis ook.

    Dat is iets,als je daar geweest bent, wat blijft hangen.( Staan veel filmpjes van op You Tube …. roller skate central park)

    Maar ja , niet iedereen lust rode kool zeg ik altijd maar,smaken verschillen.

    De metro hebben we eigenlijk maar 2 keer gebruikt en kochten dan gewoon een dagkaart a 8 dollar. Je ziet namelijk niets in de metro!! en dat vonden wij zonde.

    Bovengronds is er veeeel meer te zien,maar dan moet je wel eens een eindje lopen,maar dan proef je veeeel meer van de stad.hebben dan ook veel gezien en zijn op veel plaatsen geweest.

    Duur ????….. is inderdaad wat je zelf wilt. In de meeste Deli's kan je 's ochtends voor een redelijk bedrag lekker ontbijten.

    Wij zaten eigenlijk elke dag een eetcafe achtig iets in E49 str tussen Madison en 5th Ave. Maar dat was omdat we daar in de buurt zaten !

    Veel cash ??? Je kan op veel punten daar pinnen en het is doodgewoon op met je flexible friend te betalen,dus om veel cash in 1 keer bij te hebben ………

    Maar goed…. veeeeeeeeel plezier !!!!!

  • Lind@

    NY is gewoon duur, of je iets koopt, drinkt of rond toert, wij hebben zoveel mogelijk vooraf in Nederland ingekocht ( busje vanaf de luchthaven naar het hotel) metro kaart, enz…

    wij hadden niet zoveel contant geld bij ons maar onze credit kaart was rijkelijk gevuld, hou er rekening mee wil je wat zien kost dat aardig wat geld.

    grt Linda

  • marian.

    metro kaart al in NL gekocht?? hoe dan…?

    je kunt ook goedkoop een dag door komen. Eet bij Deli's voor zo'n 10$ per keer….water kun je hier uit de kraan drinken. Er zit meer chloor in dat bij ons, maar het went wel, merk ik.,…een kop koffie hoeft ook niet meer dan 1$ te kosten…

    ik denk dat 100$ PER DAG oeps, tabs, genoeg moet zijn.

    En verder maak je het zo duur als je wilt…koop vooral je hebbedingetjes niet op Times Square, da's toch een stuk duurder dan elders ^_^

    Maar ja, als je een leuke winkel inloopt, dan wordt de verleiding snel groot, hoor! (:D

  • marian.

    En niet dat ik overdreven zuinig hoef te doen, maar ik zie net dat het museum of new york city elke mei maandag gratis is…en dus ga ik daar nu naar toe, want er zit toch regen in de lucht.

    Maar dat is meteen wel een goede tip, er zijn meer musea die gratis dagen hebben of een ‘pay what you wish’….Tripadvisor heeft een draad met budget dingen, wacht ik zoek nog even voor ik de deur uit ga….

    http://www.tripadvisor.com/Travel-g60763-c62659/New-York-City:New-York:Nyc.On.A.Budget.html