Dagje Philadelphia + andere tips

  • vincentvega

    In mei gaan we 10 dagen naar “The Big Apple” (:D(:D(:D. Aangezien dit al ons vierde bezoekje is aan deze geweldige stad en we dit keer iets langer gaan (we gaan meestal maar een weekje) hadden we het idee om eens een dagje naar Philadelphia te gaan. Zouden dit met de bus willen doen. Heeft er hier iemand ervaring en/of tips ?

    We zouden eventueel met megabus gaan (gezien de goedkope prijzen). Heeft er al iemand met deze busmaatschappij gereden en hoe waren de ervaringen ?

    Een bezoekje aan Coney Island staat ook op de planning maar weet er iemand of er al iets te doen is begin mei ?

    Verder graag nog tips voor bepaalde dingen die we zouden kunnen doen (behalve de highlights dan want die hebben we allemaal al een keer eerder gedaan :D)

    Vorig jaar wel voor de eerste keer met de fiets rondgereden in New York en dat was een GEWELDIGE ervaring !!!

    Ook bijkomende tips voor goede (betaalbare) restaurantjes zijn welkom (tu)

    Groetjes van een New-Yorkliefhebber !!

  • marian.

    Ik vind 10 dagen nog te kort ….

    Phil ken ik niet, ik ben vorig jaar een dag naar Chicago geweest … dat was okay, maar heeft niet de vibes van NYC ….

    Misschien moet je een dagje langs de Hudson naar boven gaan? Schijnt een mooie treinroute te zijn …

    http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k1473197-1_day_trip_report_Kykuit_Sleepy_Hollow-New_York_City_New_York.html

    http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k2908797-Kykuit-New_York_City_New_York.html

    De attracties op Coney Island gaan op Memorial Day (laatste maandag van mei) open (voor die tijd alleen in de weekenden):

    http://www.coneyisland.com/tourist-information

    hebben jullie pas geboekt?

    heerlijk hoor! … ik ben ook al de ticketprijzen in de gaten aan het houden ….

    deze winter zal niet meer lukken, ik ga wachten op de werelddealweken van januari B)-

  • Chris

    Ben een paar keer in Philly geweest. Is heel anders dan Nyc. Vooral een historische stad. Zeker de moeite waard voor een bezoekje

  • Rick

    Wij willen eind april 2014 ook gaan.

    Kom niet lager dan € 507 voor een rechtstreekse vlucht, zitten wij dan goed?? Weet niet of ik het geduld krijg opgebracht om te wachten met boeken tot januari.

  • marian.

    afgelopen jaar kwamen ze met januari-aanbiedingen iets goekoper uit …. maar het blijft koffiedik kijken ….voor april/mei ga ik dit keer wel wachten (vorig jaar had ik te snel geboekt :D ) >> ik kijk even, ik denk dat het niet waar is wat ik zeg … 500 is een mooie prijs voor non-stop …

  • vincentvega

    Iedereen bedankt voor de reakties !! (tu)

    Marian, denk dat geen enkele andere stad in Amerika die vibe heeft wat NY heeft !!

    Wat voor ons de bedoeling is is om even de sfeer op te snuiven in een andere stad dan NY.

    Philly leek ons wel een goed plan om op een dag te doen (niet té groot en toch behoorlijk wat dingen die je kan gaan bezoeken - en ook belangrijk niet al té ver weg van NY)

    Hebben idd. recentelijk geboekt, zat eigenlijk niet in de planning, maar ja jij weet zelf uit ervaring Marian, eens je begint te kijken dan kan je bijna niet anders dan boeken :D (Die eeuwige aantrekkingskracht van New York…)

  • marian.

    ja … ik ken het maar al te goed!! Mijn planning is volgend jaar september, maar als ik dan bedenk dat ik dan nog een heel jaar moet wachten …. of dat gaat lukken ??? ::o

  • marian.

    dit is volgens mij vrij nieuw in New York:

    http://www.madmuseum.org/

  • Mark

    Ik zou met de trein gaan, is een stuk sneller en ook prima qua uitzicht.

    Wij zijn van Philadelphia naar NY gegaan met de trein.

    Het is een gave stad (alfreds alley, liberty bell enz enz) en heeft als ander voordeel een grote Macy's en geen TAX op kleding :)

  • vincentvega

    Hoi Mark,

    Nog niet echt gekeken voor met de trein te gaan. Is het zo veel sneller dan ? Heb al veel verhalen gehoord over de trein en die waren niet allemaal even positief (als er iets gebeurt kan je met die trein blijkbaar geen kant op - één spoor..)

    En hoe zit het met de prijs ? Megabus is echt wel goedkoop..