SALE

• Anne Marie

Kaartjes er afhalen en inderdaad gewoon alles een keer aantrekken zodat het er niet meer nieuw uitziet. De bonnetjes van de creditcard gewoon in een grote envelop doen en naar huis sturen via de post. Zo doe ik het altijd en ik heb nog nooit problemen gehad.

• Kim

ik heb geen credit card hahahhaha dus dat is geen probleem!!

Ik heb van iemand gehoord over gramish/garnish?? districts waar veel fabriken zitten kan je via de fabriek kleding inkopen enz enz maar zij wist het van florida weet iemand of dit ook in new york zit??????

• Danielle van D.

Hoi,

Ik wilde jullie even bedanken voor deze fantastische tip. Ik was al benieuwd of er een goede outletstore zat buiten NY waar je met openbaar vervoer kan komen. Normaal huren we een auto als we naar de US gaan en dan kom je vanzelf wel een outlet on the way tegen.

Shop ze allemaal!

Daan

• Aïda

Ik denk dat je het over het “garment district” hebt. Ja, dit zit ook in New York (zo'n beetje linksboven hotel Pennsylvania, grof gezegd) maar geen idee of je daar ook als particulier kunt kopen. Misschien moet je even op Google onder garment district New York zoeken.

• Peter

Hallo,

Ik ben nu ben nu eigenlijk ook wel een beetje benieuwd geworden. Ik ga in februarie naar downtown Newyork toe en nu wil ik ook wel weten hoe je vanaf daar naar die “Mall” komt.

Zijn er speciale bussen die er naar toe gaan?

Bedankt

• Aïda

Ja, zoals ik zei in mijn prik van 18-08 22.32 er gaan speciale bussen naar toe. Kijk even op de site van de mall, daar staat het ook beschreven meen ik. Overigens zit er in New Jersey ook “Jersey Gardens” waar kennelijk ook bussen naar toe gaan. Maar verder heb ik over deze mall nog niets gehoord.

• newyork.pagina.nl

Woodburry Commons is een absoluut overweldigende ervaring voor Nederlanders die al die pietpeuterige Hollandse winkeltjes gewend zijn! Het is een bizarre ervaring - een heel dorp van winkels. Echt een ervaring. Alle ‘grote’ confectie kledingmerken zijn daar vertegenwoordigd daar, maar bijvoorbeeld ook Sony. De sony winkel verkoopt daar ‘refurbished’ producten : klanten hebben die terug gebracht omdat er iets mis mee was, dat is door Sony hersteld en wordt nu MET garantie verkocht tegen bodemprijzen. Overigens kan ‘refurbished’ dus ook betekenen dat de koptelefoon van een cd-speler het niet deed en dat ze die vervangen hebben (waardoor je dus een gloednieuw apparaat voor bijna niets koopt).

Kleding is uberhaupt een stuk goedkoper in de VS, maar in deze mall is het helemaal goedkoop. Waar ze vroeger alleen maar kleding van het vorige seizoen verkochten en kleding met kleine foutjes, verkopen ze nu ook ‘gewone’ kleding tegen korting.

Als je slechts een week hebt om New York te bezoeken, dan zou ik deze mall links laten liggen. Heb je langer dan is het zeker iets dat je kunt overwegen! Als je hierheen gaat praat je er zeker nog maanden over na!

Groet, Rogier

• newyork.pagina.nl

Jersey Gardens is een prima mall. Zeker niet zo indrukwekkend als het dorp dat naar de naam “Woodburry Common's” luistert, maar het is wel een praktische mall met erg goede prijzen. Als je naar WC gaat dan is het een heel dagje uit, terwijl je naar Jersey Gardens voor een uurtje over 2, 3 kunt gaan. Veel grote merken zitten er - al zit er ook veel zooi tussen. Je kunt prima parkeren en het is goedkoop want ze zitten in New Jersey en daar betaal je slechts 6% btw (vat).

Groet, Rogier

• Aïda

Dank voor je aanvulling, Rogier!

• Peter

Ik heb op de site gelezen dat je er per limo naar toe kan en zelfs per helicopter!!!

Maar voor de gewone mesen zoals ik ff een handig linkje: http://www.graylinenewyork.com/sightseeing.cfm?tour_id=268&mode=tour_detail