Geweldig!

• guus

Na 3 jaar weer terug geweest in Ney York. Dit keer zonder kinderen, dus lekker samen. NY is een stad waar elke hoek weer anders is (en er zijn ZOVEEL hoeken). Van maandag 2 t/m zondag 8 mei. Een hele week smullen.

Een simpel hotelletje (immers alleen maar nodig om te slapen) en verder elke lange dag buiten spelen. Vantevoren een plannetje gemaakt wat we zeker wilden zien, maar niet echt vastgepind in een agenda. Al spelende kom je zoveel tegen dat er dan geen ruimte meer zou zijn voor spontane activiteiten.

Aan het begin een metrokaart gekocht (a $22,- p.p.) Zo konden we een week lang optimaal gebruik maken van de subway en bussen. Bij de diverse subwaystations zijn (gratis) kaarten te krijgen van het subway-net (reuze handig).

Laptop meegenomen - konden we o.a. ‘s avonds de digitale camera leegstorten en enkele foto’s naar huis mailen.

Empire State Building geeft een indrukwekkend overzicht van Manhattan.

Met de boot naar liberty-island. Ook tijdens de boottocht mooie foto's geschoten.

Totaal versleten weer thuis.

Volgend jaar weer!

• Jessica

Hoi

Gaaf he New York Ik heb een vraagje heb je ook foto's van ground zerro zou je die kunnen mailen ik ben al 3 keer in New York geweest en wil graag snel weer terug ik wil graag op de hoogte blijven van de bouw op Ground Zerro.

Ik hoop dat je het voor me wilt doen

Groetjes Jessica

• René

Ik ga in september(ik weet nog een end weg) naar new york en zal zeker naar ground zero gaan.Als je me even je mailadres stuurt dan zal ik ook wat foto's sturen.

• Jessica

Hoi Rene,

Dat zou ik geweldig vinden mijn adres is d.koopman2@chello.nl

Als je voor ground zerro staat aan de kant van het metro station dan zie je dat ze met het gebouw aan de rechterkant bezig zijn. Alvast bedankt, als je nog tips wilt hoor ik het wel.

Jessica

• guus

Ground zero is een beetje lastig te benaderen. Er staat altijd wel een hek voor. Hier en daar (links en rechts) zijn er “loopbruggen” geplaatst met enkele “gaten” in het gaas. Hierdoor kan je beperkt plaatjes schieten.

Tegenover ground zero staat het financial center met een fototentoonstelling. Ook maquettes van het (afgekeurde) nieuwe ontwerp.

Ook is heb je hier - achter glas - een goed overzicht van de bouwput “ground zero”.

• Jessica

Hoi Daar ben ik geweest maar ze zijn nu aan 1 gebouw bezig en daar zou ik graag foto's van hebben ik weet dat het niet makkelijk is er staan hekken maar alle foto's zijn welkom

• guus

hi Jessica,

Ik alle Ground-Zero-fotoo's voor je uitzoeken.

• Evert van der Linden

Hoi jessica-wij hebben het nog voor de boeg. Wel vervelend hoor zo een trip naar NY (grapje).

Vraagje: heb je de pas voor de metro gewoon bij de balie van de metro gekocht en zo ja hoe heet dat?

Evert

• guus

Evert,

Het is een kaartje met een magneetstrip.

Gewoon te koop bij de balie van de metro. Ik heb er - meen ik - $ 22,– voor betaald.

Pas wel op: er zijn weekkaarten (van zondag t/m zaterdag, dacht ik) maar ook 7-dagen kaarten (die heten officieel niet zo).

Guus

• Jessica

Alvast bedankt