vervoer vanaf newark

• marloes

Hoe is er het best van het vliegveld Newark naar manhattan te gaan??? Is de trein een goede optie?? Als de taxi de beste optie is, wat kost dez edan ongeveer???

bedankt

• Will

Als je veel bagage hebt is het makkelijker om met de taxi te gaan kosten ong.$55

Als je weinig bagage hebt adviseer ik de trein deze kost voor een enkeltje $ 12

Deze manier is de goedkoopste en de snelste. Als je dit kiest ga dan na je de koffers hebt naar de AIRTRAIN (monorail) deze brengt je op het station van Newark Liberty daar koop je je treinticket aan een machine met creditcard of cash.

En neem dan de trein naar New York Pennstation (pas op er is ook een Pennstation Newark, blijf zitten tot het laatste station) De code voor dit station die je bij de ticketautomaat moet invoeren is 000 en als je terug gaat 101.

Op Pennstation New York kun je vervolgens een ticket voor de subway kopen en zo verder gaan. Dus met de trein gaan als je weinig bagage hebt en geen kleine kinderen

• Monique

Je kunt ook heel gemakkelijk met de bus vanaf Newark naar Manhattan.

Je koopt een kaartje bij de balie in de aankomsthal, nadat je de douane bent gepasseerd. Ook kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen. Je betaald hiervoor 10 dollar voor een enkeltje en 18 voor een retourtje. De bus gaat naar Port Authority bus terminal, Penn station, Grand Central Station. Maar ook geloof ik naar Lower Manhattan en Chinatown. Werkt erg goed. Deze maatschappij heet Newark Liberty Airport Express.

• Jef

In de ‘aankomsthal’ op Newark zijn ook zogenaamde shuttlediensten vertegenwoordigd. Deze zetten je net als taxi's voor je hotel af en ze zijn wat goedkoper (vanaf Newark $30 ongeveer). Als je bij de balie besproken hebt moet je ongeveer 15 a 20 minuten wachten, het busje moet tenslotte vol.

• Ellentje

Jef, dit is dan 30$ per persoon? Want dan kan je evengoed met een taxi gaan…

Groetjes!

Ellen

• hubert@grrrom.com

jongens, dit is al duizend keer gemeld….. gewoon de zoekfunctie gebruiken…..

• Sorryyy

Oh echt onzettend sorry, wat erg, wat ERG. Het spijt me, maar bedankt voor de tip ga eens kijken. en nogmaals SORRY…. sjonge jonge hubert…. iedereen trouwens bedankt voor de antwoorden!!!

• annie

De beste en de goedkoopste manier is toch de bus zoals Monique beschreven heeft. Dat hebben wij vorige maand ook gedaan. De ticket hebben wij al in Ned. online gereserveerd en is goedkoper dan in Newark. Daar kost het nu $12 enkeltje en online heb ik $10 betaald. Wij hebben gelijk 2 retourtjes gereserveerd.

Succes Marloes, je kan altijd mailen als je nog iets wil weten.

Annie

• annie

Sorry Marloes,

Ik heb net gekeken naar de site waar je online kan boeken, Het kost nu $13 pp voor een enkeltje.

http://www.panynj.gov/aviation/egtsfram.htm

• marloes

Dankjewel, alleen heb ik steeds een error op die pagina. Is het ook goed mogelijk daar het ticket te kopen?? NOu ben iig al een stuk verder , dankje!!!