Hotel

• Marieke

Het hotel heeft 5 verdiepingen en ik had dezelfde voorkeur opgegeven als jij, dus zo hoog mogelijk ivm geluidsoverlast. Wij zaten inderdaad op de 5e verdieping en hebben weinig last gehad van herrie. Alsnog een beetje, want de politiesirenes gaan daar gewoon dag en nacht door en vrachtwagens die aan het lossen waren hoor je ook nog zelfs op de 5e verdieping hoor!! Wat ik wel vreemd vond, is dat ze geen nooduitgang daar hadden op de 5e verdieping, de enige uitgang was gewoon de lift!! (De enige oplossing is dan uit het raam te springen van 5 hoog, maar maak je daar maar niet te druk over!)

Wij hadden de airco in mei ook niet nodig, maar overdag stond hij toch automatisch aan, dan kon je niet uitschakelen. En pas 's nachts ging dat ding uit, dus toen werd het rustiger. Maar wij waren elke dag zó moe van het lopen en van alle indrukken, dat ik gewoon door alle geluiden heengeslapen heb.

Dus je gaat zaterdag? Wat heerlijk zeg! Grote kans dat het lekker weer is en dan is New York zóóóó geweldig!!

• Okko

Dat klinkt allemaal prima, behalve die nooduitgang… Maar niet teveel over nadenken :(

Ja we gaan zaterdag, heb er onwijze zin in! Het is nu al zo rond de 25 graden overdag dus dat zit wel goed hoop ik. Ik hoop niet dat het TE heet wordt want ik ben bijna 4 maanden zwanger en weet nog niet hoe ik op echte hitte reageer, normaal gesproken kan ik er al niet zo heel goed tegen. Maar goed, we zien wel. Bedankt voor je info over DaVinci!

Neem in ieder geval mijn oordopjes maar mee, just in case. :D

• Marieke

Hoi Lúthien,

Ben je inmiddels al terug uit New York en wat vond je van de stad en hotel Da Vinci?

Groetjes Marieke

• Okko

Yep, helemaal fantastisch gehad! Wat een indrukwekkende stad zeg! Normaal gesproken hou ik meer van wat historischere steden, maar die buzz die je overal voelt, fantastisch. Hotel Da Vinci was prima, en ik herkende alle dingen die je zei. Van het smalle bed (geen probleem) tot de lawaaierige airco (oordoppen dus ook geen probleem). Maar het belangrijkste, “het is schoon” was ook gelukkig in ons geval zo. Zou er zeker weer teruggaan mochten we nog eens naar NY gaan. Ik vond het ideaal dat je 's ochtends daar gewoon een broodje kon eten, dat scheelt je onwijs veel tijd en je zit niet meteen helemaal proppie wat je wel snel hebt als je buiten de deur ontbijt.

We hebben de airco elke nacht gebruikt want het was echt loeiheet, gemiddeld zo'n 35 graden ofzo. Maar geen echte last van gehad gelukkig.

Nogmaals bedankt voor al je info, toch prettig om vooraf te weten waar je aan toe bent!

Ps: er was wel degelijk een nooduitgang op de vijfde, het was de derde of vierde deur, alleen leek het of het net een kamerdeur was…