oktober new york

• desiree

hoi allemaal.

steeds geboeider lees ik alle berichten op dit forum aangezien mijn drromreis steeds dichterbij komt

(alhoewel nog 4 maanden precies vandaag).

ik ga samen met mijn zus dus 3 weken naar amerika.

de eerste anderhalfre week zitten we in orlando en het tweede deel van de reis vliegen we over naar new york. voor mij het meest interessante deel van de reis.

we slapen in het hotel pensylvania.

heeft iemand ervaring met dit hotel die er wat meer over kan vertellen en hoe is de locatie. een beetje overal bij in de buurt en is het snachts nog verstandig om je daar op straat te vertonen of is dat i.v.m je eigen veiligheid niet te doen.

verder hebben we 6 musicals geboekt:

chicago,

lion king,

wicked,

the producers,

beaty and he beast en

….ben ik even vergeten

we willen daar nog 3 muicals boeken heeft iemand tips?

zoals wel duidelijk is gan we dus voornamelijk voor de muicals.

kan iemand mij vertellen waar je souveniershops van musicals kan vinden?

nu hebben we de musicals allemaal wel geboekt maar houden we dus nog 12 dagen ovrdag over om het 1 en ander te doen ook een aantal avonden hoor. wie heft tips met wa we echt niet mogen missen. ik heb al het 1 en ander gelezen op de site

het is onze eerste keer naar new york dus we hebben er vrij weinig verstand van. ook leuke wat goedkopere eettentjes zijn welkom. hoeft niet megagoedjkoop maar ook niet erg duur te zijn. alle overige info die jullie graag wuilen delen is welkom ik zal vast de komende maanen meer dingen vragen en kik uit nar jullie reacties en reisverslagen. uiteraard zal mijn reisverslag over ca. 5 maanden zijn intree den op deze site

desiree

• Jessica

Hoi musicalsouvenirs zijn te koop bij elk theater, (dan alleen van de desbetreffende voorstelling) Ik ben in South Street Seaport ook nog in een winkeltje geweest waar ze musicalmokken en wat andere souvenirs verkochten.

Alvast veel plezier!

gr Jessica

• Okko

zoek voor info over pennsylvania even met de zoekfunctie, het is zo ongeveer het meest geboekte hotel door nederlanders volgens mij.

• desiree

hoi ik krijg als ik de zoekfunctie gebruik maar 3 reacties op hotel penssylvania. waaronder die van jou en daar staat eigenlijk niks verteld over het hotel. maar als erzoveel mensen naartoe gaan en ik ls iemand voor de 6de keer dan moet het vast oke zijn. maar goed zou iemand er nog wat meer over willen vertelen. ook nog over theatershopjes ik weet dat ieder theater merchendise verkoopt en weet nu 1 klein shopje maar ik neem aan dat er meer moet zijn wie weet waar?

alvast bedankt

desiree

• Ellentje

Avenue Q, All shook up, La Cage aux folles en Mama Mia moeten schitterend zijn.

www.broadway.com

Geniet ervan!

• Ellentje

Voor reviews & reacties op het hotel Pennsylvania:

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/6058/pennsylvania/

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d214197-Reviews-Hotel_Pennsylvania-New_York_City_New_York.html

• toverfee

hallo desiree

het pennsylvania hotel is naar mijn mening een goed hotel op een toplocatie

aan de overkant heb je madison square garden

om de hoek het empire state building

op loopafstand van broadway en times square

toen je de zoekfunctie probeerde heb je waarschijnlijk niet alle data aangetoetst want als je dat doet dan krijg je heel veel reacties van dit hotel te zien

groetjes toverfee

• Will

Ik kan de musical Sweet Charity aanraden met in de hoofdrol Christina Applegate

(Kelly Bundy)

• herna

Met het hotel moet je het treffen,zie de verslagen,erg centraal gelegen. De kamers ja,daar moet je geluk mee hebben. Wij kwamen in een bezemkast terecht,echt dat was vreselijk. Naar beneden gegaan waar weer een megarij voor de receptie stond,was een amerikaanse feestdag,we kregen een andere kamer met 1 bed en een opklapbed,ook slecht,alhoewel wat beter. Ik ben toen zelf door de gangen gaan lopen tot ik een schoonmaakkar zag,daar de kamer ingegaan,dat was een prachtige kamer die waarschijnlijk voor amerikanen was gereserveerd,heb toen de receptie gebeld en gezegd dat ik die kamer wilde hebben en die hebben toen ook gekregen. Kortom als je niet tevreden bent met je kamer want ze hebben daar kamers in alle soorten en maten gewoon reclameren dan krijg je een betere kamer. herna

• Michel

Hoi Desiree,

ik ga nu voor de 6e keer naar dit Hotel, heb pas 1 keer meegemaakt (dit was de 4e keer dat ik hier was) dat ik een oude kinderkamer kreeg, 1 klein bed en de gordijnen hingen op half elf, maar heb toen de receptie vriendelijk gevraagd of ik een andere kamer kon krijgen, dit was toen rond de kerst dus het was redelijk druk, Omdat ik vroeg in me hotel aan was gekomen kon er nog gerolen worden qua hotel kamers, en kreeg er toen eentje naar mijn wens.

De laatste 2x heb ik op de 2e verdieping gezeten, en 3x 15e etage, mijn mening is dat je beter op de 15e etage kan zitten dan op de 2e: Op de 15e etage zijn de kamers helemaal gerenoveerd, en als je vanaf de 15e s'ochtends vroeg in de lift stapt heb je altijd ruimte, dit kan op de 2e verdieping nogal tegenvallen, naar beneden lopen kan ook vanaf de 2e maar is toch al gauw 4 verdiepingen met de trap.

Wat betreft de veiligheid: Dit district is bijzonder veilig, ik ben er een aantal keren laat over straat gegaan (filmpje pakken, basketbal wedstrijd, opstap) en nooit geen problemen mee gehad.

Er is voldoende te doen in en rondom new york, ik weet niet precies wat je graag doet en wilt zien, maar er is meer dan genoeg te zien, geef maar aan waar je voorkeur naar uitgaat, dan wil ik wel wat tips geven!

Groet,

Michel