oktober new york

• desiree

een echte voorkeur hebben we niet. maar we willen in die 12 dagen een echte goede indruk krijgen van new york. dus als je ons kan zeggen wat we dan niet mogen missen zijn we allang blij. in iedergeval koffie drinken bij starbucks heb ik al begrepen en shoppen in soho

groetjes desiree

• Michel

Hoi Desiree

In 12 dagen kun je meer dan genoeg een goede indruk krijgen van New York, echter zul je nooit alles kunnen zien, want er is gewoont teveel om op te noemen.

Maar omtoch een goede indruk te krijgen zal ik je aanraden om de Hop'on en Hop'off (Up & Downtown) tour van Grayline te doen. geloof dat je iets van tussen de 35 a 45 dollar kwijt bent per tour. Je kan dan een aantal keren de bus verlaten om bepaalde bezienswaardigheden te gaan bekijken.

Verder natuurlijk (als je er nog nooit geweest bent) het vrijheidsbeeld bezoeken, hij lijkt in werkelijkheid kleiner dan je doet vermoeden. Let wel op dat bij een bezoek van het vrijheidsbeeld een lange wachtrij kan verwachten, want na 9/11 wordt je enorm streng gecontroleerd.

Wat ik meestal doe is na het bezoek van het vrijheidsbeeld vanuit batterypark naar het Hotel lopen, dit is wel een hele loop. Ik ga vanuit batterypark naar Wall Street District (NYSE altijd wel de moeite waard om langs te lopen, naar binnen kan helaas niet meer, ook hier weer een hoop beveiliging). Vanuit wallstreet loop ik richting Park Avenue om vervolgens over de Brooklyn Bridge heen te lopen, daarna stukje Brooklyn in en weer terug. Daarna loop je van de Brooklyn Bridge naar China Town (je kan ook nog even het VN gebouw aandoen, hier kun je ook nog een tour doen, kost iets van 12 dollar Per Persoon) China Town is een heel apart iets, alles wordt er in het chinees aangegeven en je kunt er op een hoop spullen, veelal nep afdingen. Daarna loop je vanuit China Town direct naar Little Italy (Capucino en/of espresso drinken bij 1 van de restaurantjes is een must), en daarna door naar NoHo. Je kan vanuit NoHo mits het niet al te laat is, door naar East Village (hier vind je een hele hoop restaurants uit verschillende culturen bij elkaar) Vervolgens loop je vanuit East Village terug naar je Hotel, je komt langs deze rit een hoop leuke winkels en bezienswaardigheden tegen, je zal je zeker niet vervelen maar je benen zullen aan het einde van de rit wel op zijn.

Een andere trip is vanuit je Hotel lopen naar Battery Park, maar dan door Hell's Kitchen, Chelsea, West Village, Greenwich Village, SoHo, Tribeca, Civic Center (Even Ground Zero aan doen) door naar White Hall. Dan heb je in ieder geval bijna heel Down Town aangedaan te voet.

Wil je nog een beetje exclusief winkelen dan raad ik je aan om de Upper East Side te bezoeken, heel veel winkels met exclusieve merken.

Wat verder natuurlijk nog aan te raden is zijn Times Square/ 42nd (heel indrukwekkend), Central Park, 57 Street (een hoop bekende winkels), Empire State Building, Rockefeller Center (hier zit ook Radio City Music Hall vlakbij).

Er zal vast nog een hoop meer zijn wat ik vergeten ben, maar ja als ik dat allemaal moet gaan opschrijven dan ben ik nog wel even aan het schrijven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet,

Michel

• Jessica m

Hoi

Wij zijn ook in het pensylvenia geweest een van de mooiste hotels die we hebben gehad we zaten op de 18 verdieping een hele grote kamer met aan elke kant een groot 2 persoonsbed we vragen altijd zo hoog mogelijk vaak is het uitzicht dan ook mooier

Groetjes Jessica