zoals??????? Dit is één van de verschikkelijkste dingen van de laaste tijd, naar mijn mening…..
Deze reacties bedoel ik nu want sommigen lopen met een plaat voor hun kop. Met deze aanslagen op 11 september werd wel het definitieve startschot gegeven voor het terorrisme tegen de westerse wereld. En waar dit eindigt weet niemand. Volgens de laatste berichten is Nederland ook aan de beurt en zal dan de impact op Suna groter zijn of pas als er familie bij betrokken is.
Ik wil absoluut niet onrespectvol overkomen, maar ik had ook eerst zo'n gevoel van “het is een groot gat, en het zegt niet veel”… maar dan ben ik bewust de videobeelden van toen (is ondertussen toch weer even geleden) gaan opzoeken van de ramp, en ik kreeg toch weer een krop in de keel, toen ik weer herinnerd werd hoe het was gegaan. het lijkt wel of je de details bent vergeten.
Het is onmogelijk onberoerd te blijven bij het bekijken van de videobeelden.
Ik denk dat je je moet inleven op de plaats waar het gebeurd is, er gewoon op staan “kijken” zegt inderdaad niet veel, maar bekijk de videobeelden nog eens, zie hoe die mensen naar beneden springen om een einde te maken aan hun leven, hoor de mensen die vast zitten in de torens hun laatste telefoontje naar huis plegen, … VRESELIJK gewoon!
Ik bedoel maar, pak dat moment nog eens even terug via de videobeelden en ik weet alvast dat wanneer ik in september naar daar toe ga, dat ik mijn respect zal betuigen tegenover de slachtoffers en de mensen die zijn achtergebleven…
En wat Matthijs zegt van “3000 dooie Amerikaantjes” sorry hoor, maar dit getuigt van weinig respect & verstand…
Hetzelfde voor Suna met haar uitspraak: “Er zijn en gebeuren ergere dingen op deze aarde”…
Niemand zegt dat dit HET ergste is dat er gebeurd is ooit, want de tsunami is ook erg, maar wat mensen bedoelen is dat het wel ERG is en dat je gewoon respect moet hebben voor wat gebeurd is. Spijtige is dat meeste mensen dit pas beseffen als ze zelf zoiets hebben meegemaakt.
Link videobeelden: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/dossiers/dossier_paginas/vs/11_september.xml
Link van het verhaal van een overlevende uit het gebouw van de 25ste verdieping:
http://www.e-pix.com/wtc/wtcacct.html
Zeg ik dus al: dat er nu Amerikaantjes bij betrokken zijn maakt het niet opeens erger..
29 Dec 1992 bombing of hotel in Aden, Yemen, kills 2 in first attack attributed to associates of bin Laden
26 Feb 1993 bombing of World Trade Center in New York City kills 6
3-4 Oct 1993 Al Qaeda sponsors ambush of U.N. troops in Somalia, killing 18 U.S. servicemen
26 Jun 1995 Al Qaeda supports unsuccessful assasination attempt against Egyptian President Hosni Mubarak in Addis Ababa, Ethiopia
13 Nov 1995 Two bombs kill 7 in Riyadh, Saudi Arabia, including 5 Americans
25 Jun 1996 Truck bombing of U.S. compound in Dhahran, Saudi Arabia, kills 19 U.S. servicemen
12 Nov 1997 Two Islamists convicted for 1993 World Trade Center bombing
8 Jun 1998 sealed indictment of Osama bin Laden issued by U.S. grand jury, charging him with leading Al Qaeda in international terrorism against U.S.
7 Aug 1998 Al Qaeda bombing of U.S. embassies in Nairobi, Kenya, and Dar es Salaam, Tanzania, killing 224
8 Aug 1998 Taliban captures Mazar-e Sharif
4 Nov 1998 Osama bin Laden indicted by U.S. court for role in embassy bombings, with $5 million bounty offered for bin Laden
16 Jan 1999 Osama bin Laden indicted by U.S. Attorney General for Al Qaeda's role in multiple terrorist attacks and attacks in Somalia
Dec 1999 Individuals linked to Al Qaeda captured while planning bombing in Los Angeles
12 Oct 2000 Suicide bombing of USS Cole in Yemen kills 17 US sailors
19 Jan 2001 United Nations ban on military aid to Afghanistan takes effect
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?