wat is goedkoper?

• s. snelders

Hallo!

Ik ben van plan om deze zomer voor het eerst naar New York te gaan, samen met mijn vriend.

Naar New York gaan is altijd al een droom van me geweest en het zou zo gaaf zijn om alle dingen die je normaal op tv ziet, in het echt te zien.

Nu vraag ik me af, wat is goedkoper? Een los ticket kopen en een hotel boeken of een stedentrip incl vlucht en hotel?

Ik ben benieuwd naar de prijzen in de zomer, veel sites van reisorganisaties hebben nog niet de zomer opgenomen.

Hebben jullie een idee? ik zou het liefst niet boven de 550 uitkomen, voor ongeveer een week. Is dit te halen?

• Ellentje

Hoi S,

Let wel op dat 5 dagen in wezen maar 3 effectieve dagen ginds zijn, je moet toch een dag er af nemen waar je de vlucht incalculeert…

Indien je los zou boeken kost een vlucht je zoiezo al minstens 370 Euro per persoon (belastingen, tax incl).Als je dan nog eens 3 nachten telt aan 90 Dollar per nacht per kamer, dan zit je aan 270 Euro = 1010 Euro met zn 2.

Ik moet wel zeggen dat 90 dollar één van de goedkoopste tarieven is voor een hotel, zelf gaan we in september dit jaar naar een 3 - 4* hotel voor 160 dollar per nacht, het hangt ervanaf wat je wenst en wat je verlangt van een reis.

Alleszins vergelijk het eens met een reisbureau, wij hebben geboekt met www.exit-reizen.nl, zij doen reizen op maat, zelf het aantal dagen bepalen, een hotel dat je ergens gezien hebt en leuk vindt aanduiden, en hop! je krijgt een gratis offerte per mail, héél gemakkelijk!

Peter Langhout doet ook Stedentrips van 5 dagen geloof ik…

Grtjs én succes!

• hubert

550 voor een week is te weinig.

Je vlucht kost het al bijna als je pech hebt. En 100 dollar voor een kamer is echt minimaal. Doorsrparen dus en in elk geval in het absolute laagseizoen gaan.

Maar New York moet je in mijn ogen ook niet low-budget doen.

Maar goed, dat is mijn mening.

• s.snelders

550 heb ik al gezien voor een steden trip hoor, minder zelf

heb het zelfs op dit prikbord gelezen

• Ellentje

ja inderdaad, maar niet voor een week inclusief vlucht hoor… nogmaals, hangt er ook nog eens vanaf welk soort hotel je neemt, n zoals Hubert zegt ook het seizoen waarin je gaat;

• s. snelders

het is wel inclusief vlucht! staat toch op die internet sites :)

stedentrip incl vervoer

maar daarom was dat dus mijn vraag..scheelt het veel als je in de zomer gaat?

want naja..new york heeft volgens mij altijd wel hoog seizoen, iedereen wilt altijd naar new york :)

• Ellentje

Zou je me die internetsite even kunnen doormailen?

Lijkt me interessant, een vriendin van me wil ook gaan in de zomer, ik vind het persoonlijk iets té warm in de maanden juli & augustus om te gaan city-trippen…

Grtjs!

• Ellentje

Ohja vergeten te zeggen, indien je een geregelde city-trip neemt, waar dus bepaalde dagen zijn ingepland met excursies van de touroperator uit, dan moet ik zeggen dat het leuker en interessanter is om alles ZELF te doen, dan kan je zelf bepalen waar en wanneer, anders zit je dagschema echt volgepland en kan je zelf niet veel meer afwijken indien je iets leuks hebt gezien ter plaatse om te doen.

Grtjs!

• hubert

Prijs is altijd ex reserveringskosten en ex luchthavenbelasting. En op basis van een beschikbare vlucht.

• s. snelders

Op d-reizen.nl staat wel wat, maar nog niets voor de zomer

bij oadreizen.nl kan je ook nog niet kijken voor de zomer, qua prijs enz

maar er staat niets over excursies, ben zelf naar parijs geweest vorig jaar en toen konden we kiezen of we excursies meededen of niet, was wel met vannood.nl

maar indd, als je zelf bezig ben is het veel leuker dan met een groep