wat is goedkoper?

• hubie

kan…. maar nogmaals: voor 239 euro vlieg je met een paar airmiles. dat doet geen enkel reisbureau beter.

maar inderdaad. je moet wel een beetje de weg kennen en de werkwijze van hotels kennen.

• Mijke

Klopt! Wij gaan ook vliegen met KLM voor € 196. Daar komt nog wel € 85 extra bij maar dat is toch nog goedkoper dan bij een reisbureau. Ook hebben wij via internet een hotel gevonden, twee zelfs! Hele leuke! De ene heet Colonial House Inn en de andere heet Chelsea Star Hotel.Ik heb gewoon naar allebei een mailtje gestuurd met de vraag of ze een prijs willen maken… Als we de allermooiste kamer nemen zijn we inclusief vlucht echt stukken goedkoper uit dan een reis bij het reisbureau. Nu moeten we alleen nog kiezen tussen deze 2 leuke hotelletjes, luxe probleem dus. We gaan een hele week en we kunnen bijna niet wachten!

• hubert

Die luchthavenbelasting krijg je overal te betalen….

check je hotel ook op tripadvisor.com….. kan leerzaam zijn…

veel plezier!

• BIG

Het begint een grappige discussie te worden. Heb je al genoeg van deze discussie en reeds geboekt s.snelders? Toch wil ik nog wat toevoegen.

Als je prijzen van hotels en vluchten wilt vergelijken, moet je om een “wetenschappelijke” vergelijking te maken in ieder geval dezelfde hotels en dezelfde vluchten met elkaar vergelijken. De enige juiste tip lijkt mij:

a. Bepaal welke hotel en welke vlucht je wilt.

b. Vraag een prijsopgave bij de luchtvaartmaatschappij en het hotel en vergelijk die met de prijs van het reisbureau voor dezelfde accomodatie. Attentie: ook reisbureau's kunnen korting geven als je daar om vraagt.

Meten = weten!

Mijn ervaring met zelf boeken en een hotel uitzoeken is buitengewoon slecht. Een flinke vertraging met een goedkope vlucht met overstap in Londen was het begin van flink wat slapeloze nachten in een noisy, goor en veel te warm hotel. Ik las dat andere veel betere ervaringen hebben.

PS Ik werk niet bij een reisbureau als je dat soms mocht denken.

• hubert

Zelf boeken of niet. Het is ook maar geld. In mijn ogen is vliegen met de klm-airmlies goedkoop. En verschrikkelijk. Nog steeds hebben de stewardessen van de klm nog geen enkel gevoel voor service. Nog steeds kun je niet slapen zonder dat ze constant tegen je aanlopen, nog steeds is het altijd: ik zal het straks voor u halen. Het is verschrikkelijk. Maar ja: wel goedkoop. :-)